  • 1. Data: 2005-03-11 22:46:20
    Temat: Ulga za samotne wychowanie dziecka
    Od: "darek" <d...@p...pl>

    Witam!

    W zeszłym roku urodziłam córkę, jeszcze wtedy nie byłam szczęśliwą
    mężatką-właśnie wzięłam się za rozliczanie PITa, dla osoby samotnie
    wychowującej dziecko. W punkcie gdzie należy wybrać sposób opodatkowania
    jest napisane, że rozliczanie się jako osoba samotnie wychowująca dziecko
    (złożenie PITa) jest na równi ze złożeniem wniosku o zastosowanie wskazanego
    sposobu opodatkowania. Ale namieszałam-chodzi mi o to jaki dokument mam
    jeszcze złozyć, który miałby świadczyć o byciu samotną mamą?

    Pozdrawiam.
    monika

  • 2. Data: 2005-03-12 00:55:28
    Temat: Re: Ulga za samotne wychowanie dziecka
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    darek wrote:
> [...]
    > sposobu opodatkowania. Ale namieszałam-chodzi mi o to jaki dokument mam
    > jeszcze złozyć, który miałby świadczyć o byciu samotną mamą?

    to tylko zwrot.
    chodzi o to, że w ustawie jest napisane, że żeby rozliczać się przed US
    w taki sposób należy złożyć oświadczenie o takiej chęci.
    No i tam właśnie napisali, że ze złożenie tego pit jest równoważne ze
    złożeniem oświadczenia o takiej chęci.
    Napis jest po to, żeby być formalnie zgodnie z ustawą i tyle.
    Nic więcej nigdzie nie musisz składać.

    Weź sobie np. pit z ubiegłego roku i zobacz, że na pierwszej stronie
    jest miejsce, na podpisy małżonków, którzy rozliczają się razem, a potem
    tak samo podpisują się na końcu.
    Chodziło o to, że w ustawie był zwrot że należało wyrazić chęć wspólnego
    rozliczania i te podpisy było właśnie do "wyrażenia chęci".
    Teraz zastąpili to po prostu napisem.

    >Pozdrawiam.
    >monika

    darek czy monika :)

  • 3. Data: 2005-03-12 00:57:44
    Od: "darek" <d...@p...pl>

    Wielkie dzięki.
    Pozdrawiam.
    Monika - Darek to mąż (od zeszłego tygodnia) i Lena (córeczka)