  • 1. Data: 2006-08-17 10:08:12
    Temat: kredyt, nieformalny zwiazek, dziecko...
    Od: "mars" <m...@o...pl>

    witam,

    mam pytanie oczywiscie - jestem w nieformalnym zwiazku, mamy dziecko,
    partner wzial kredyt na zakup mieszkania, spalcamy go razem,
    rozumiem, ze jezeli za jakis czas spakuje mnie, to ja nie mam
    zadnego prawa do mieszkania i czy mozna to zmienic, czy wpis do aktu
    notarialnego to moze zmienic???
    i druga sprawa - dziecko, czy ono ma prawo do tego mieszkania, czy
    najpierw np. jego rodzice i jak to wyglada, gdyby partnerowi cos sie
    stalo ?(odpukac) kto moze przejac mieszkanie?

    pozdrawiam,
    m.

  • 2. Data: 2006-08-17 12:44:12
    Temat: Re: kredyt, nieformalny zwiazek, dziecko...
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

> [...]
    > rozumiem, ze jezeli za jakis czas spakuje mnie, to ja nie mam
    > zadnego prawa do mieszkania i czy mozna to zmienic, czy wpis do aktu

    Nie posiadasz. Nawet wejscie obecnie w zwiazek malzenski tego nie zmieni
    (jest to majatek "kawalerski"). "Wpis do aktu" to konsekwencja odkupienia
    przez ciebie czesci udzialów w tym mieszkaniu od partnera lub darowizna z
    jego strony. Podatek od tej czynnosci bedzie duzy bo jestescie w III grupie
    podatkowej (obce osoby). Splacanie kredytu razem nie wplywa na prawo
    wlasnosci. Mieszkanie jest tylko zabezpieczeniem kredytu. Inna rzecz, ze w
    sytuacji gdy jest ustanowiona hipoteka zmiany wlasnosci do czasu jego
    splacenia wymagaja zgdody banku.

    > i druga sprawa - dziecko, czy ono ma prawo do tego mieszkania, czy
    > najpierw np. jego rodzice i jak to wyglada, gdyby partnerowi cos sie
    > stalo ?(odpukac) kto moze przejac mieszkanie?

    Obecnie nie posiada. W razie smierci dziedziczy z ustawy wraz z rodzicami
    partnera (kazde po 1/3).

  • 3. Data: 2006-08-17 13:34:46
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    William napisał(a):
    > Obecnie nie posiada. W razie smierci dziedziczy z ustawy wraz z rodzicami
    > partnera (kazde po 1/3).

    a niby na jakiej podstawie z rodzicami?

    KG

  • 4. Data: 2006-08-17 14:01:21
    Od: "mars" <m...@o...pl>

> [...]
    > wlasnosci. Mieszkanie jest tylko zabezpieczeniem kredytu. Inna rzecz, ze w
    > sytuacji gdy jest ustanowiona hipoteka zmiany wlasnosci do czasu jego

    no to lipa, moje kochanie może mnie spakowac w każdej chwilii i
    wykopać z domku...

    > Obecnie nie posiada. W razie smierci dziedziczy z ustawy wraz z rodzicami
    > partnera (kazde po 1/3).

    z rodzicami, hmmmm...

    dziękuję za odpowiedź

  • 5. Data: 2006-08-17 14:10:01
    Od: "castrol" <j...@b...wywalto.pl>

    Użytkownik "William" <n...@m...mnie.pl> napisał w wiadomości

    > Obecnie nie posiada. W razie smierci dziedziczy z ustawy wraz z rodzicami
    > partnera (kazde po 1/3).

    Cos chyba zmyslasz :) Od kiedy rodzice cokolwiek dziedzicza?

    Jacek

  • 6. Data: 2006-08-17 14:11:12
    Od: "castrol" <j...@b...wywalto.pl>

    Użytkownik "mars" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > no to lipa, moje kochanie może mnie spakowac w każdej chwilii i
    > wykopać z domku...

    Nie moze :) Mieszkasz tam, z dzieckiem w dodatku, wiec prawo Cie chroni - w
    Polsce zaprzestano wykonywac eksmisje na bruk - w skrocie to wykopac Cie
    moze, ale musi Ci zapewnic lokal zastepczy.

    Jacek

  • 7. Data: 2006-08-18 06:28:54
    Od: "mars" <m...@o...pl>

    no dobrze, a kto w takim razie dalej spłaca kredyt???
    dziecko? rodzice?

  • 8. Data: 2006-08-18 10:12:17
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    >no dobrze, a kto w takim razie dalej spłaca kredyt???
    >dziecko? rodzice?

    Jeśli chcą - przejmuja kredyt i spłacają. O ile mają zdolnosć kredytową.
    Jeśli nie są w stanie bank sprzeda nieruchomość.

  • 9. Data: 2006-08-18 11:58:44
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    William napisał(a):
    > Jeśli chcą - przejmuja kredyt i spłacają. O ile mają zdolnosć kredytową.

    o tak, dziecko z pewnością ma

    > Jeśli nie są w stanie bank sprzeda nieruchomość.

    niby jak?

    KG