  • 1. Data: 2003-11-10 14:20:52
    Temat: kradziez mienia panstwowego... pomozcie
    Od: soti <s...@a...pl>

    Witam
    Mam pewien problem. Moj kumpel ostatnio troche podpity szedl w nocy po
    ulicy i po drodze "porzyczyl" sobie flage polski z pewnego bloku. Potem
    biegal z nia po ulicy i... zgarnela go policja. Teraz jest oskarzony o
    kradziez mienia panstwowego. Jest niepelnoletni. Co mu za to grozi?
    Jakiema mozliwosci obrony? Czy nie dalo by sie czegos zrobic zeby nie
    mial nic wpisane do papierow? Z gory dzieki za odpowiedzi

  • 2. Data: 2003-11-10 15:24:41
    Temat: Re: kradziez mienia panstwowego... pomozcie
    Od: kam <X...@X...plX>

    soti wrote:
> [...]
    > biegal z nia po ulicy i... zgarnela go policja. Teraz jest oskarzony o
    > kradziez mienia panstwowego. Jest niepelnoletni.

    ile ma lat?
    na pewno o kradzież?

    KG

  • 3. Data: 2003-11-10 16:35:04
    Od: soti <s...@a...pl>

    Użytkownik kam napisał:

    > ile ma lat?
    16
    > na pewno o kradzież?
    tak

  • 4. Data: 2003-11-10 17:12:11
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Uzytkownik "soti" <s...@a...pl> napisal w wiadomosci

    > kradziez mienia panstwowego. Jest niepelnoletni. Co mu za to grozi?

    Zapewne jakis srodek poprawczy z Ust. o postepowaniu w spr. nieletnich. NIe
    posiadam jej, wiec nie powiem Ci dokladnie, ale jest tam kilka, z klasycznym
    dozorem kuratora na czele.

    > Jakiema mozliwosci obrony? Czy nie dalo by sie czegos zrobic zeby nie
    > mial nic wpisane do papierow? Z gory dzieki za odpowiedzi

    A co to znaczy "wpisane do papierów"?

    Nieletni wobec którego zastosowano srodek poprawdczy nie jest wpisywany do
    Krajowego rejestru skazanych, o ile dobrze pamietam.

    A mozliwosci obrony ma takie jak kazdy - moze sie tlumaczyc przed sadem i
    obiecywac poprawe.

    Depi.

  • 5. Data: 2003-11-10 17:53:01
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Marcin Olender" <d...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:boogrn$3ip$1@atlantis.news.tpi.pl

    > [.......................]
    > A mozliwosci obrony ma takie jak kazdy - moze sie tlumaczyc przed sadem
    > i obiecywac poprawe.

    ROTFL Może przecież obiecać, że następnym razem
    gdy sobie będzie szedł pijany to już nigdy nie ruszy
    żadnej flagi tylko napadnie na Ciebie czy mnie. :)

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    Niejasność jest wielkością niezmienną.

  • 6. Data: 2003-11-10 19:00:28
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > gdy sobie będzie szedł pijany to już nigdy nie ruszy
    > żadnej flagi tylko napadnie na Ciebie czy mnie. :)

    No na przykład. :-)

    A tak serio, to cele postępowania w spr. nielatów są troche inne, niż
    zwykłego karnego, więc taie tłumaczenia i szczera skrucha nie są tak
    śmieszne, jak przed dorosłym sądem. Jesli sąd nabierze przekonania, że to
    był jednorazowy wybryk i potwierdzi to np. wywiad środowiskowy, to w ogole
    może sie obyć bez sankcji.

    Depi.

  • 7. Data: 2003-11-10 20:09:30
    Od: "Flashi" <f...@p...pl>

> [...]
    > Jakiema mozliwosci obrony? Czy nie dalo by sie czegos zrobic zeby nie
    > mial nic wpisane do papierow? Z gory dzieki za odpowiedzi

    Ja tak troche nie w temacie :)
    A moze jednak ...
    Nieletni i pijany ? Skad alkohol i takie tam inne zapewne uzywki w stylu
    piwko ?
    Zeby tak jeszcze zabrali sie za tego co mu alkoholu uzyczyl albo kupil ...

  • 8. Data: 2003-11-11 16:42:54
    Od: soti <s...@a...pl>

    Użytkownik Flashi napisał:
> [...]
    >

    > Ja tak troche nie w temacie :)
    > A moze jednak ...
    > Nieletni i pijany ? Skad alkohol i takie tam inne zapewne uzywki w stylu
    W kwestii alkoholu i nieletnich prawo zawsze bedzie inne od
    rzeczywistosci :)