  • 1. Data: 2002-11-28 09:36:52
    Temat: Koszty
    Od: "Qwax" <...@...Q>

    Czy mam prawo i na podstawie jakich paragrafów domagać się zwrotu
    kosztu dojazdu na przesłuchanie gdy wzywany jestem w charakterze
    świadka / podejrzanego?

    Czy mogę odmówić przyjazdu z powodów finansowych (nie stać mnie na
    dojazd) i poprosić na przykład o przesłuchanie w komisariacie
    (prokuraturze) w miejscu mojego zamieszkania (lub najbliższej)

    Pozdrawiam
    Qwax

  • 2. Data: 2002-11-28 14:41:37
    Temat: Odp: Koszty
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Qwax <...@...Q> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@2...17.138.62...
    > Czy mam prawo i na podstawie jakich paragrafów domagać się zwrotu
    > kosztu dojazdu na przesłuchanie gdy wzywany jestem w charakterze
    > świadka / podejrzanego?

    art.277 k.p.c

    > Czy mogę odmówić przyjazdu z powodów finansowych (nie stać mnie na
    > dojazd) i poprosić na przykład o przesłuchanie w komisariacie
    > (prokuraturze) w miejscu mojego zamieszkania (lub najbliższej)

    tak można wnioskować o przesłuchanie w drodze pomocy sądowej...

    Sandra

  • 3. Data: 2002-11-28 14:59:51
    Temat: Re: Koszty
    Od: "Qwax" <...@...Q>

    > Sandra

    Dzięki - jak zawsze niezawodna

    Pozdrawiam
    Qwax

  • 4. Data: 2002-11-28 20:30:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    | Czy mam prawo i na podstawie jakich paragrafów domagać się zwrotu
    | kosztu dojazdu na przesłuchanie gdy wzywany jestem w charakterze
    | świadka / podejrzanego?

    Świadkowi należy się zwrot kosztów stawiennictwa, a zatem dojazdu i
    utraconego zarobku. W zależności od sprawy normują to różne kodeksy. Skoro
    piszesz o prokuraturze, to wnioskuje, ż chodzi o przestępstwo, a więc
    normuje to kodeks postepowania karnego.

    | Czy mogę odmówić przyjazdu z powodów finansowych (nie stać mnie na
    | dojazd) i poprosić na przykład o przesłuchanie w komisariacie
    | (prokuraturze) w miejscu mojego zamieszkania (lub najbliższej)

    Nie, ale możesz o to wnioskować, ewentualnie (chyba!) zarządać przesłania Ci
    zaliczki na koszty przejazdu. Jak nie dadzą zaliczki, pozostaje Ci bilet
    kredytowany, który przedstawisz do rozliczenia w miejscu stawiennictwa wraz
    z uzasadnieniem, że wnosiłeś o przesłuchanie Ciebie w miejscu Twojego pobytu
    (niekoniecznie zameldowania).

  • 5. Data: 2002-11-29 01:51:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Zwrot kosztów stawiennictwa świadka normuje DEKRET z dnia 26 października
    1950 r. o należnościach świadków, biegłych i stron w postępowaniu sądowym.
    (Dz. U. z dnia 28 października 1950 r.) a nie art. 277 kpc. Kpc dotyczy
    tylko postępowania cywilnego.

    --
    Robert Tomasik
    IDKey PGP: 0x9B725EF3

  • 6. Data: 2002-11-29 06:57:08
    Od: "Qwax" <...@...Q>

    > art.277 k.p.c

    To dotyczy sądu a nie przesłuchania w toku postępowania
    przygotowawczego.

    Pytanie pozostaje w mocy.

    Pozdrawiam
    Qwax

  • 7. Data: 2002-11-29 08:35:07
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Qwax <...@...Q> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:9...@2...17.138.62...

    > Pytanie pozostaje w mocy.

    Dz..U.50.49.445

    Sandra

  • 8. Data: 2002-11-29 23:16:30
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Robert Tomasik <r...@w...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:as8kib$c6a$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > (Dz. U. z dnia 28 października 1950 r.) a nie art. 277 kpc. Kpc dotyczy

    chyba dodatkowo wspomniałam o dekrecie ale co dwie głowy :-)

    Sandra