  • 1. Data: 2007-07-02 13:54:25
    Temat: kontynuacja ubezpieczenia OC
    Od: koval <k...@U...pl>

    Witam,

    W styczniu nabylem autko, ubezpieczone w PZU do czerwca, niestety nie
    dalem rady w czerwcu zglosic sie do PZU (i tak nie uzywalem samochodu).

    Dzis slysze, ze nie dosc ze musze za ten okres doplacic (poprzedni
    wlasciciel mial znizki, ja jestem nowy) to jeszcze nie ma innej
    mozliwosci, musze ubezpieczyc sie u nich bo nie zglosilem sie do nich w
    ciagu 2 tygodni od czasu gdy ubezpieczenie minelo (poprzedni wlasciciel
    dostal juz kwitki do zaplaty).

    Czy tak jest rzeczywiscie ? O ile moge sie jeszcze zgodzic na doplate,
    to takie przedluzanie ubezpieczenia bez mojej zgody (nie podpisywalem w
    koncu z nimi zadnej umowy) jest wg mnie troche naciagane - usluszalem ze
    wraz z nabyciem samochodu automatycznie nabywam wszystkie zobowiazania.
    Prawda to? Nie ma innego wyjscia?

  • 2. Data: 2007-07-02 13:55:22
    Temat: Re: kontynuacja ubezpieczenia OC
    Od: "emes" <e...@n...pl>

    Użytkownik "koval" <k...@U...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > koncu z nimi zadnej umowy) jest wg mnie troche naciagane - usluszalem ze
    > wraz z nabyciem samochodu automatycznie nabywam wszystkie zobowiazania.

    na rozwiazanie umowy masz 30 dni, ale i tak bez OC auto nie moze zostac bo
    sie fundusz gwarancyjny upomnie

  • 3. Data: 2007-07-02 14:14:03
    Od: koval <k...@U...pl>

    emes napisał(a):
    > Użytkownik "koval" <k...@U...pl> napisał w wiadomości

    > na rozwiazanie umowy masz 30 dni, ale i tak bez OC auto nie moze zostac bo
    > sie fundusz gwarancyjny upomnie

    30 czy 14 ?
    czy to po prostu zalezy gdzie ??

  • 4. Data: 2007-07-02 14:27:07
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu koval porozsypywal nastepujace haczki:
    > 30 czy 14 ?
    > czy to po prostu zalezy gdzie ??

    30. Liczac od daty zakupu. Przy czym jesli wczesniej uplynie 'termin
    waznosci' polisy a Ty sie nie zglosisz do TU - polisa sie automatem
    przedluza.
    Niestety, life is brutal, nieznajomosc prawa szkodzi.
    --
    badzio

  • 5. Data: 2007-07-02 14:52:30
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f6b0bb$co$1@nemesis.news.tpi.pl koval
    <k...@U...pl> pisze:

> [...]
    > z nimi zadnej umowy) jest wg mnie troche naciagane - usluszalem ze wraz z
    > nabyciem samochodu automatycznie nabywam wszystkie zobowiazania.
    Kupujący auto przejmuje obowiązkowe ubezpieczenie komunikacyjne poprzedniego
    właściciela.
    Teraz ma następujace możliwości:
    - rozwiązać umowę w ciągu 30 dni, ale jeśli do upływu okresu ubezpieczenia
    pozostało mniej, to najpóźniej na 1 dzień przed upływem tego okresu (bo jak
    nie, to się automatycznie przedłuży);
    - wykorzystać do końca (uwaga na rekalkulację składki), wypowiedzieć na co
    najmniej 1 dzień przed upływem okresu ubezpieczenia i ubezpieczyć się gdzie
    indziej;
    - zostawić jak jest (tylko zadbać o rekalkulacje składki - zniżki);
    - odsprzedać, zezłomować auto zanim minie ubezpieczenie.

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2007-07-02 17:46:15
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    użytkownik *koval* napisał(a):

> [...]
    > w koncu z nimi zadnej umowy) jest wg mnie troche naciagane -
    > usluszalem ze wraz z nabyciem samochodu automatycznie nabywam

    Zgadza się. I Twoja zgoda jest w tym przypadku nie istotna, zadecydował za
    Ciebie ustawodawca.

    --
    Big Jack
    //////

  • 7. Data: 2007-07-03 05:48:39
    Od: koval <koval@USUN_TOkonto.pl>

    Big Jack wrote:
    > W wiadomości: news:f6b0bb$co$1@nemesis.news.tpi.pl

    > Zgadza się. I Twoja zgoda jest w tym przypadku nie istotna, zadecydował
    > za Ciebie ustawodawca.

    a więc komuna nadal żyje ma się dobrze :(

  • 8. Data: 2007-07-03 05:49:39
    Od: koval <koval@USUN_TOkonto.pl>

    Big Jack wrote:
    > W wiadomości: news:f6b0bb$co$1@nemesis.news.tpi.pl

    > Zgadza się. I Twoja zgoda jest w tym przypadku nie istotna, zadecydował
    > za Ciebie ustawodawca.

    a więc komuna nadal żyje i ma się dobrze ..
    co za bandyckie prawo :(

  • 9. Data: 2007-07-03 06:16:44
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    Użytkownik "koval" <koval@USUN_TOkonto.pl> napisał w wiadomości

    | a więc komuna nadal żyje i ma się dobrze ..
    | co za bandyckie prawo :(

    To prawo ma chronić Ciebie i Twoje ewentualne ofiary w przypadku gdy
    zapomnisz o upływającym terminie ubezpieczenia. IMHO to rozwiazania jest
    lepsze niz umowa rozwiązująca się automatycznie po upływie roku.

  • 10. Data: 2007-07-03 06:29:55
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu koval porozsypywal nastepujace haczki:
    > a więc komuna nadal żyje i ma się dobrze ..
    > co za bandyckie prawo :(

    Z jednej strony masz racje, z drugiej... czemu bandyckie? Nikt Ci nie
    przystawil pistoletu do glowy i nie zabronil rozwiazac umowy z
    poprzednim TU.
    Kiedys slyszalem opowiesc o pewnej babci, ktora pierwszy raz pojechala
    do wiekszego miasta i bedac na duzym skrzyzowaniu, zamiast skorzystac z
    przejscia podziemnego, chciala sobie przebiec przez srodek skrzyzowania.
    Tez mowila policjantom ze to bandyckie prawo, ktore zabrania czlowiekowi
    przejscia przez ulice tam gdzie mu sie podoba.
    W bogatych, normalnych spoleczenstwach, panstwo nie musi troszczyc sie o
    obywateli. W Polsce - niestety. Rozmawialem z wujkiem, ktory jest
    agentem PZU. Mowil ze jak nie bylo automatycznego przedluzania sie
    umowy, to wielu ludzi kombinowalo, nie przedluzalo, nie kupowalo nowej
    polisy (bo nie jezdza), a pozniej byl placz. Tez mnie to boli, tak samo
    jak wiele innych nakazow. I uwazam ze sa wieksze bandyctwa niz
    automatycznie przedluzajaca sie umowa - tego mozesz uniknac, innych
    bandyctw - juz nie bardzo :(
    --
    badzio