  • 1. Data: 2007-07-02 13:36:03
    Temat: Odparaw dla pracownika
    Od: "lukas3339" <l...@g...net.pl>

    Taki problem:
    Zona pracowala w firmie ktora zatrudnia dokladnie 20 pracownikow etatowych.
    W maju dostaje wypowiedzenie z powodu likwidacji stanowiska pracy. Wg.
    wypowiedzenia umowa zostaje rozwiazana z dn. 30 czerwca. Problem taki ze ta
    firma to spolka i przeksztalca sie w inny rodzaj spolki i pozostali
    pracownicy rozwiazuja umowy za porozumieniem stron tez z dn. 30 czerwca po
    to zeby pozniej podpisac nowe umowy z ta juz przeksztalcona spolka. Czy
    mojej zonie w takim przypadku nalezy sie odprawa? Chodzi mi o to kiedy firma
    ma miec conajmniej 20 pracownikow? Z dniem wreczenia wypowiedzenia czy z
    dniem rozwiazania umowy? Pracodawca twierdzi ze musi sie zoreitnowac ale
    wydaje mu sie ze odprawa sie nie nalezy. A ja twierdze ze wyplacic musi.
    Staz pracy to ok 3lat.
    pozdrawiam
    lukas3339

  • 2. Data: 2007-07-02 14:21:31
    Temat: Re: Odparaw dla pracownika
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f6auvg$gq7$1@news.onet.pl lukas3339
    <l...@g...net.pl> pisze:

> [...]
    > Pracodawca twierdzi ze musi sie zoreitnowac ale wydaje mu sie ze
    > odprawa sie nie nalezy. A ja twierdze ze wyplacic musi.
    Jestem tego samego zdania. Prawo do odprawy zostało nabyte w dniu
    wypowiedzenia, a nie rozwiązania stosunku pracy. Wypowiedzenie jest
    konieczną częścią procedury rozwiązania stosunku pracy za wypowiedzeniem,
    również wypowiedzeniem z powodu likwidacji stanowiska pracy.

    > Staz pracy to ok 3lat.
    Około? To ty nie wiesz ile czasu żona gdzieś pracuje???

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2007-07-02 15:20:25
    Od: "lukas3339" <l...@g...net.pl>

    "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote in message
    >W wiadomości news:f6auvg$gq7$1@news.onet.pl lukas3339

    > Około? To ty nie wiesz ile czasu żona gdzieś pracuje???

    Przepraszam, chyba zacmienie jakies mialem. Mialo byc: pow. 3 lat. Dokladnie
    to 3 lata i 10 miesiecy liczac okres wypowiedzenia :-)

    lukas3339