    From: Maurycy Menke <g...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: kontrola podczas wyjścia z zakładu pracy
    Date: Wed, 24 Jun 2009 23:24:12 +0200

    Witam.
    W pewnej firmie pani prezes poinformowała, że część pracowników działa
    na szkodę swojego zakładu pracy, wynosząc jego mienie na zewnątrz
    (potocznie - kradnąc). Rozpoczęły się wyrywkowe kontrole przy bramach
    zakładowych - sprawdzanie bagaży, pojazdów itp. Zajmują się tym
    pracownicy ochrony, zatrudnieni przez zakład pracy. Nie popieram łamania
    prawa przez pracowników, ale też przez pracodawcę. W związku z tym mam
    kilka pytań.
    1. Czy to prawda, że udostępnienie do kontroli mojego bagażu lub pojazdu
    jest wyrazem mojej dobrej woli? Słyszałem, że do tego uprawniona jest
    jedynie policja, którą można wezwać na moją lub firmy prośbę.
    2. Czy pracownik ochrony może sporządzić listę przedmiotów, które przy
    mnie znalazł?
    3. Czy taka lista może być potem udostępniona moim przełożonym?
    4. Czy pracownik ochrony może przeprowadzić rewizję osobistą?
    Pozdrawiam.