  • 21. Data: 2021-12-21 12:02:16
    Temat: Re: kontrola graniczna
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 21 Dec 2021 11:46:14 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Jak to działa, gdy paszport nie jest biometryczny?

    No właśnie jak paszport nie jest biometryczny, to nie działa. Panie na
    lotnisku pytały, czy mamy paszporty biometryczne, bo jeśli tak, to można
    przejść kontrolę w bramce, a że jestem ciekawy nowości, skorzystałem.

    > Skąd te dane o twarzy?
    > Porównuje ze zdjęciem z paszportu?

    Na to wygląda, bo nie można mieć czapki ani okularów przeciwsłonecznych.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 22. Data: 2021-12-21 12:18:13
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-12-2021 o 12:02, Olin pisze:

    > No właśnie jak paszport nie jest biometryczny, to nie działa.

    Mnie jednak przepuściło, a paszporty mamy stare.

    > Na to wygląda, bo nie można mieć czapki ani okularów przeciwsłonecznych.

    Ciekawe jak sobie poradził z blondem włosów mojej żony, na zdjęciu miała
    czarne....

  • 23. Data: 2021-12-21 12:29:38
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 21 Dec 2021 12:18:13 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Mnie jednak przepuściło, a paszporty mamy stare.

    Jak stare? Ja przechodziłem z paszportem wydanym jeszcze w 2011.
    Jak na dole jest symbol kamery, to masz paszport biometryczny:
    https://d-art.ppstatic.pl/kadry/k/r/16/f7/7c/4e5e700
    8aea51_o_large.jpg

    > Ciekawe jak sobie poradził z blondem włosów mojej żony, na zdjęciu miała
    > czarne....

    Widocznie programiści przewidzieli kobiecą zmienność i skupili się na
    szeroko rozumianym owalu twarzy.

    "W układzie scalonym przechowywane są informacje o właścicielu dokumentu,
    takie jak jego data urodzenia, dane biometryczne jak odciski palców czy
    wzór tęczówki oka oraz cyfrowe zdjęcie"
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Paszport_biometryczny

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 24. Data: 2021-12-21 12:43:14
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-12-2021 o 12:29, Olin pisze:

    > Jak stare? Ja przechodziłem z paszportem wydanym jeszcze w 2011.
    > Jak na dole jest symbol kamery, to masz paszport biometryczny:
    > https://d-art.ppstatic.pl/kadry/k/r/16/f7/7c/4e5e700
    8aea51_o_large.jpg

    Symbol kamery to ten kwadracik pod słowem PASSEPORT?
    No to taki jest, paszport z 2013 r.

    Ale nie przypominam sobie żebym w jakąś kamerę patrzył w wydziale
    paszportowym przy wyrabianiu.
    Na lotniskach i owszem....

  • 25. Data: 2021-12-21 12:57:08
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 21 Dec 2021 12:43:14 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Symbol kamery to ten kwadracik pod słowem PASSEPORT?

    Tak.
    Masz paszport biometryczny.

    > Ale nie przypominam sobie żebym w jakąś kamerę patrzył w wydziale
    > paszportowym przy wyrabianiu.
    > Na lotniskach i owszem....

    Nie znam się, więc tym bardziej się wypowiem, że widocznie jakiś program
    porównuje twarz patrzącą w kamerę ze zdjęciem zakodowanym w owym układzie
    scalonym, o którym mówi Wikipedia.

  • 26. Data: 2021-12-21 13:17:34
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-12-2021 o 12:57, Olin pisze:

    > Nie znam się, więc tym bardziej się wypowiem, że widocznie jakiś program
    > porównuje twarz patrzącą w kamerę ze zdjęciem zakodowanym w owym układzie
    > scalonym, o którym mówi Wikipedia.

    To jest logiczne, bardziej dociekam skąd tam się te dane wzięły.
    Owal twarzy jeszcze można ze zdjęcia odczytać i na chip wpisać, ale
    doczytałem że od 2009 również siatkówkę oka tam zapisują.
    A to już chyba ze zdjęcia się nie da.

    Więc co, na pamiętam momentu patrzenia się w jakiś skaner siatkówki, ale
    miało to miejsce, czy zrobili ten odczyt niejawnie?

  • 27. Data: 2021-12-21 13:28:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Dec 2021 13:17:34 +0100, Cavallino wrote:

> [...]
    >
    > Więc co, na pamiętam momentu patrzenia się w jakiś skaner siatkówki, ale
    > miało to miejsce, czy zrobili ten odczyt niejawnie?

    Raczej po prostu to nie u nas, albo jeszcze nie wtedy.

    J.

  • 28. Data: 2021-12-21 13:35:45
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-12-2021 o 13:28, J.F pisze:

    > Raczej po prostu to nie u nas, albo jeszcze nie wtedy.

    Ale ja to o polskich paszportach czytałem, więc u nas i wtedy.

  • 29. Data: 2021-12-21 14:35:54
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 21 Dec 2021 13:17:34 +0100, Cavallino napisał(a):

    > na pamiętam momentu patrzenia się w jakiś skaner siatkówki, ale
    > miało to miejsce, czy zrobili ten odczyt niejawnie?

    Nowy paszport wyrabiałem latem i w nic nie patrzyłem. Pobrali odciski, ale
    tylko palców wskazujących, a na pewno w poprzednim paszporcie były też
    kciuki.
    Nie pamiętam jak było w 2011, ale raczej siatkówki nie skanowano, bo
    niezawodna Wikipedia powiada:
    "Polskie paszporty biometryczne zawierają wizerunek twarzy i odciski palców
    zapisane w formie elektronicznej. Paszporty wydane do 29 czerwca 2009 roku
    zawierają tylko wizerunek twarzy. Od 28 czerwca 2009 zaczęto wydawać
    biometryczne paszporty serii EA z odciskami palców zapisanymi w chipie
    RFID."
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Paszport_biometryczny#
    Paszporty_biometryczne_w_Polsce

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 30. Data: 2021-12-21 15:02:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Dec 2021 13:35:45 +0100, Cavallino wrote:

    > Ale ja to o polskich paszportach czytałem, więc u nas i wtedy.

    na pewno o polskich?

    http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=W
    DU20061431027

    tu jest ustawa, w odnosnikach rozporzadzenia, ale trzeba by je
    wszystkie sprawdzic.
    Sama ustawa jednak nic o siatkowkach nie wspomina.

    I jeszcze unijne - a chyba niejedyne
    https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=
    CELEX%3A02004R2252-20090626

    J.