  • 11. Data: 2021-12-17 12:16:32
    Temat: Re: kontrola graniczna
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:61bba3de$0$509$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 16.12.2021 o 19:19, J.F pisze:

    >Ponumerowali i nazywa się to w wolnym tłumaczeniu Numer rekordu. Jest
    >na pasku przeznaczonym do zczytania OCR.

    Tylko numer rekordu to mi bardziej pasuje do nr paszportu, akt, itp.

    >Natomiast najprędzej sprawą wyszła albo w wyniku współpracy polskich
    >i ukraińskich pograniczników. bo Ukraińcy pewnie widzieli zmianę
    >nazwiska i mogli podać Polakom,

    Ale po co - podpadl im?

    >albo w ten sposób, że obcokrajowca sprawdza się w bazach nie po
    >imieniu i nazwisku, a dacie urodzenia i płci i potem się sprawdza po
    >imieniu - z uwagi na to, ze w dokumentach bywają różnie wpisywani.

    Zartujesz?
    Przeciez tam sie tez pol miliona osob co roku rodzi, to bedzie blizej
    tysiaca jednej plci kazdego dnia.

    I co - znajdziesz w bazie kilku Iwanów, i co - bedziesz dochodzenie
    robił?
    Czy fotki przeglądał?
    Ale przeciez imie moze zmienic.

    >Osoby z zakazem wjazdu są daktyloskopowane i umieszczane w bazie, ale
    >o ile się orientuję nikt wszystkich nie daktyloskopuje.

    No wlasnie - jakby tak wszystkim palce sprawdzac, to byloby prosto,
    ale czy sprawdzamy ?

    J.

  • 12. Data: 2021-12-17 12:48:11
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Chyba nie mają, posługujemy się ich numerami paszportów.

    -----

  • 13. Data: 2021-12-17 16:11:09
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 17.12.2021 o 12:48, ąćęłńóśźż pisze:
    > Chyba nie mają, posługujemy się ich numerami paszportów.
    >

    > -----

    No przecież mają, był już tu nawet link do obrazka paszportu.

    MJ

  • 14. Data: 2021-12-17 16:18:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Zapewne osób o tym samym imieniu, urodzonych konkretnego dnia, w
    > konkretnym państwie, nie ma wbrew pozorom aż tak dużo, więc może
    > wystarczyć, że system wyrzuca czy poszukiwany czy nie po samych datach
    > urodzenia, a jakieś zdjęcie w systemie zgaduje pewnie jest. A jeśli
    > podobny, to można sprawdzić dodatkowo.

    W Polsce, jak wrzucasz jakieś imię i datę urodzenia, to wyskakuje
    kilkadziesiąt osób przy bardziej popularnych imionach, a kilka przy
    takich "dziwnych". Natomiast my tu przeszukujemy tylko bazę zakazów.
    Tych z danego państwa nie ma jakoś szczególnie dużo. Na pewno jest to
    jakiś ułamek obywateli.

    --
    Robert Tomasik

  • 15. Data: 2021-12-17 16:22:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.12.2021 o 12:16, J.F. pisze:

    > Tylko numer rekordu to mi bardziej pasuje do nr paszportu, akt, itp.

    Nic na to nie poradzę, ze tak to nazywają :-)

    > Ale po co - podpadl im?

    > Zartujesz?
    > Przeciez tam sie tez pol miliona osob co roku rodzi, to bedzie blizej
    > tysiaca jednej plci kazdego dnia.

    Ale ile takich osób jest na rejestrze zakazów? Jak w PESEL wklepiesz
    jakieś imię i datę urodzenia, to Ci góra kilkadziesiąt osób wyskakuje
    przy popularnych imionach. Jak wymyślisz jakieś rzadkie, to spora
    szansa, ze to bedzie jedna osoba. A jaki procent ma zakaz wjazdu?

    > I co - znajdziesz w bazie kilku Iwanów, i co - bedziesz dochodzenie robił?
    > Czy fotki przeglądał?
    > Ale przeciez imie moze zmienic.

    Może zmienić i imię. Szuka się po dacie urodzenia, obywatelstwie i płci,
    a potem, patrzy, czy coś nie jest podobne.

    > No wlasnie - jakby tak wszystkim palce sprawdzac, to byloby prosto,
    > ale czy sprawdzamy ?

    Na pewno nie 100%

    --
    Robert Tomasik

  • 16. Data: 2021-12-20 15:21:14
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 16 Dec 2021 16:03:10 +0100, J.F napisał(a):

    > odciski palcow sprawdzaja kazdemu,
    > czy z paszportu czytaja?

    Na granicy PL-UA nie sprawdzają odcisków, chyba że wybranym, ale ja takiego
    przypadku nie widziałem.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 17. Data: 2021-12-20 15:39:03
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu czwartek-16-grudnia-2021 o 16:52, Michał Jankowski pisze:

    > No pesel mu się pewnie nie zmienił.

    Można zmienić płeć i dostać nowy pesel.

    A potem jeszcze raz i jeszcze raz... ;-)

  • 18. Data: 2021-12-21 11:08:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 Dec 2021 15:21:14 +0100, Olin wrote:

    > Na granicy PL-UA nie sprawdzają odcisków, chyba że wybranym, ale ja takiego
    > przypadku nie widziałem.

    No to albo podpadl mocno,
    albo nie sprawdzaja, ale z paszportow zczytuja ... oni maja paszporty
    z odciskiem?
    Albo faktycznie wpadl przez ukrainski nr/pesel.

    No chyba ze ... oprogramowanie do rozpoznawania twarzy mamy
    zainstalowane?

    J.

  • 19. Data: 2021-12-21 11:36:43
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 21 Dec 2021 11:08:46 +0100, J.F napisał(a):

    > No chyba ze ... oprogramowanie do rozpoznawania twarzy mamy
    > zainstalowane?

    Raczej nie sądzę. Takie coś bywa na lotniskach, gdzie można przejść odprawę
    paszportową w "bramce biometrycznej". Trzeba przyłożyć paszport do skanera
    i patrzeć chwilę w kamerę, zanim bramka się otworzy.

  • 20. Data: 2021-12-21 11:46:14
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-12-2021 o 11:36, Olin pisze:

    > Raczej nie sądzę. Takie coś bywa na lotniskach, gdzie można przejść odprawę
    > paszportową w "bramce biometrycznej". Trzeba przyłożyć paszport do skanera
    > i patrzeć chwilę w kamerę, zanim bramka się otworzy.

    Przechodziłem coś takiego ostatnio.
    Jak to działa, gdy paszport nie jest biometryczny?
    Skąd te dane o twarzy?

    Porównuje ze zdjęciem z paszportu?