  • 1. Data: 2021-12-16 09:27:31
    Temat: Dlugosc kwarantanny
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jak długo trwa kwarantanna domowa, gdy pozytywny wynik uzyskał kolega ze szkoły
    (klasy) lub pracy (zespołu)?
    Czy sanepid ma dowolność z sufitu w ustalaniu długości okresu kwarantanny czy jest
    precyzyjny przepis?

  • 2. Data: 2021-12-16 12:59:40
    Temat: Re: Dlugosc kwarantanny
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Pismo:

    "Do dyrektora ... .
    Prosimy o podanie podstawy prawnej (akt, publikator, nr poz.), którą wskazał Sanepid
    w przesłanej dyrektorowi ... decyzji .
    Z poważaniem
    ..."

  • 3. Data: 2021-12-16 13:03:23
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Odpowiedź na pismo:

    "w odpowiedzi na Pana[-i] prośbę, w imieniu Pana ... dyrektora ... w ... informuję,
    że ... otrzymuje decyzję o nałożeniu kwarantanny
    przez Powiatową Stację Sanitarno-Epidemiologiczną po zgłoszeniu zgodnie z otrzymanym
    z Wydziału ... Urzędu ... miasta ... pismem
    Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w ... z wytycznymi dotyczącymi
    kwalifikowania osób do kwarantanny (pismo nr
    HDN.52.82.06861.2021.MB w sprawie SW439045/2021 z dnia 17 listopada 2021 r.), z
    jednoczesnym wyjaśnieniem iż zawarte w piśmie zasady
    zgłaszania i kwalifikowania osób do kwarantanny nie zostały określone w przepisach
    prawa powszechnie obowiązującego, natomiast ich
    zastosowanie mieści się kompetencji Państwowego Inspektora Sanitarnego, który jako
    organ stosujący prawo nakładając kwarantannę
    każdorazowo dokonuje praktycznej interpretacji pojęcia kontaktu/styczności z osobą
    zakażoną,
    z poważaniem
    ..."

    Czyli... uwaga... "zawarte w piśmie zasady zgłaszania i kwalifikowania osób do
    kwarantanny nie zostały określone w przepisach prawa
    powszechnie obowiązującego", taa daamm...

  • 4. Data: 2021-12-16 13:16:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 16 Dec 2021 13:03:23 +0100, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    kwarantanny nie zostały określone w przepisach prawa
    > powszechnie obowiązującego", taa daamm...

    Ale masz "miesci sie w zakresie kompetencji".

    O co pytales? O zasady kierowania na kwarantanne?
    Glupie pytanie, to glupia odpowiedz :-)

    Decyzje o kwarantannie otrzymales wczesniej?
    Dyrektor otrzymal, jak rozumiem?

    Podstawa prawna tam byla?

    A z tej podstawy wynika pewie, ze PIS moze skierowac na kwarantanne
    wedle wlasnego uznania :-)

    J.

  • 5. Data: 2021-12-16 17:17:49
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Podstawa prawna? Ależ skąd:

    "Szanowny Panie,
    ... TYLKO pośredniczy w przekazywaniu informacji o fakcie skierowania przez Powiatową
    Stację Sanitarno-Epidemiologiczną w m. st.
    Warszawie ... na kwarantannę, w związku z czym jesteście Państwo przez dyrektora ...
    mailowo powiadomieni o zaistniałej sytuacji.
    ... NIE UZYSKUJE z Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologiczną w m. st. Warszawie
    żadnej decyzji związanej ze skierowaniem ... na
    kwarantannę w związku z ustalonym kontaktem z osobą z potwierdzonym wynikiem testu
    SARS-CoV-2.
    Dyrektor ... po uzyskaniu pozytywnej opinii Powiatowej Stacji
    Sanitarno-Epidemiologicznej W SPRAWIE ZAWIESZENIA ZAJĘĆ... występuje
    do organu prowadzącego Burmistrza ... o wydanie decyzji o zawieszeniu zajęć
    stacjonarnych co umożliwi naukę zdalną ... w okresie
    nałożonej przez Powiatową Stację Sanitarno-Epidemiologiczną w m. st. Warszawie
    kwarantanny, i na tym rola dyrektora ... się kończy.
    W związku z powyższym, prośbę o wszelkie informacje o drodze odwoławczej od decyzji o
    nałożonej kwarantannie proszę kierować do
    Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w ..., a nie do ..."

    -----

  • 6. Data: 2021-12-16 17:28:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.12.2021 o 13:16, J.F pisze:

    > Podstawa prawna tam byla?
    >
    > A z tej podstawy wynika pewie, ze PIS moze skierowac na kwarantanne
    > wedle wlasnego uznania :-)

    Może, tylko mu nie wolno. BTW - i tak nikt tego nie sprawdza.

    --
    Shrek

  • 7. Data: 2021-12-16 17:47:32
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Gdy np. pójdziesz do lekarza to kwarantanna wyskoczy z komputra.
    A wizytę umawiałeś prawie za nierządu PO.
    Jak żyć?

    -----

  • 8. Data: 2021-12-16 17:52:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 16 Dec 2021 17:28:39 +0100, Shrek wrote:

    > Może, tylko mu nie wolno.

    Raczej wolno, szczegolnie po ostatnich zmianach

    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WDU20082341570

    Art. 33. 1. Państwowy powiatowy inspektor sanitarny lub państwowy
    graniczny inspektor sanitarny może, w drodze decyzji, nałożyć na osobę
    zakażoną lub chorą na chorobę zakaźną albo osobę podejrzaną o
    zakażenie lub chorobę zakaźną, lub osobę, która miała styczność ze
    źródłem biologicznego czynnika chorobotwórczego,
    obowiązki określone w art. 5 ust. 1.

    Art. 34.
    2. Osoby, które były narażone na chorobę zakaźną lub pozostawały w
    styczności ze źródłem biologicznego czynnika chorobotwórczego, a nie
    wykazują objawów chorobowych, podlegają obowiązkowej kwarantannie lub
    nadzorowi epidemiologicznemu, jeżeli tak postanowią organy inspekcji
    sanitarnej przez okres nie dłuższy niż 21 dni, licząc od dnia
    następującego po ostatnim dniu odpowiednio narażenia albo styczności.

    >BTW - i tak nikt tego nie sprawdza.

    Czego - czy przebywa na kwarantannie/izolacji, czy czy inspektor ma
    prawo ? :-)

    J.

  • 9. Data: 2021-12-16 17:59:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 16 Dec 2021 17:17:49 +0100, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    o nałożonej kwarantannie proszę kierować do
    > Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w ..., a nie do ..."

    Czyli sanepid do dyrektora, a dyrektor do nauczycieli.

    No nie wiem czy to prawidlowa droga prawna - IMO PIS powinien imienna
    decyzje podjac.

    Ale skad wiesz, czy dyrektor nie przekazal listy powiadomionych,
    a PIS przyjal do wiadomosci, i uznal, ze decyzja zostala prawidlowo
    wydana, a ty prawidlowo poinformowany i masz obowiazek przebywac na
    kwarantannie domowej, pod karą wiezienia :-)

    A tu niby wrecz jawnie pisza, ze dyrektor zadnej decyzji PIS nie
    dostal.
    Ale ryzyko pozostaje :-)

    J.

    J.

  • 10. Data: 2021-12-16 22:54:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.12.2021 o 17:47, ąćęłńóśźż pisze:
    > Gdy np. pójdziesz do lekarza to kwarantanna wyskoczy z komputra.

    Racja. Choć w sumie taki pewny bym nie był. Jak dzieciak był na
    kwarantanie to z ciekawości sprawdziłem na jego IKP. I niespodzianka -
    nie ma. Musisz odświeżyć strone i będzie - wylogujesz i zalogujesz się
    znowu nie ma:) No i prywaciarze chyba normalnie nie logują się na
    "gabinet" dopóki nie wystawiają recept i l4? Bo historii leczenia w NFZ
    chyba nie widzą.

    > A wizytę umawiałeś prawie za nierządu PO.
    > Jak żyć?

    Krócej:P

    --
    Shrek