  • 1. Data: 2009-09-17 08:52:13
    Temat: konkurs na pracę graficzną, prawa autorskie i nagroda
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Witam

    Chce ogłosić konkurs na pracę graficzną
    jako nagrodę chce dać pieniądze.
    zwycięzca podpisuje umowę o PRZENIESIENIA AUTORSKICH PRAW MAJĄTKOWYCH i
    przenosi na mnie wszelkie prawa autorskie, jako wynagrodzenie za to
    otrzymuje kasę.

    czy moge tak zrobić?
    nie trzeba jakiś umów zleceń w wypadku studentów ?
    a co w wypadku firmy reklamowej ?
    nie muszą mi wystawić FV ?

    Michał

  • 2. Data: 2009-09-17 09:05:58
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

    > zwycięzca podpisuje umowę o PRZENIESIENIA AUTORSKICH PRAW MAJĄTKOWYCH i

    > nie trzeba jakiś umów zleceń w wypadku studentów ?

    No to sie decyduj - zlecenie, czy przeniesieniepraw autorskich.
    Jedno do drugiego nie bardzo pasuje.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-09-17 09:47:22
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    SDD pisze:
    > Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

    > No to sie decyduj - zlecenie, czy przeniesieniepraw autorskich.
> [...]
    czyli wystarczy umowa o przeniesienie praw autorskich ?

    Michał

  • 4. Data: 2009-09-17 09:49:01
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Usrobo pisze:

    > czyli wystarczy umowa o przeniesienie praw autorskich ?

    3. Przeniesienie autorskich praw majątkowych do nagrodzonego dzieła
    (pracy) powoduje przeniesienie na NABYWCĘ własności oryginału
    egzemplarza tego dzieła.
    4. Z tytułu nabycia przez Nabywcę majątkowego prawa autorskiego do
    dzieła wymienionego w Par. 1, Laureatowi przysługuje jednorazowe
    wynagrodzenie w wysokości brutto xxxzł (słownie: xxx złotych).
    5. Termin zapłaty wynosi 14 dni od dnia zawarcia umowy o przeniesienie
    majątkowych praw autorskich do dzieła.
    6. Laureat wskaże konto bankowe na które można przelać kwotę zapłaty.

    moze byc ?

    Michał

  • 5. Data: 2009-09-17 10:03:07
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 17 Sep 2009 11:49:01 +0200, Usrobo napisał(a):

    > 3. Przeniesienie autorskich praw majątkowych do nagrodzonego dzieła
    > (pracy) powoduje przeniesienie na NABYWCĘ własności oryginału
    > egzemplarza tego dzieła.

    To nie jest umowa o przeniesienie autorskich praw majątkowych, lecz o
    przeniesienie własności egzemplarza dzieła. Coś jakbyś kupił obraz od
    malarza (na własność) -- przecież nie nabywasz przez to praw do tego
    obrazu.

    Ust. 5 jest w tym układzie błędny, ale cóż, się zdarza.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 6. Data: 2009-09-17 10:18:22
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Olgierd pisze:

> [...]
    > obrazu.
    >
    > Ust. 5 jest w tym układzie błędny, ale cóż, się zdarza.

    bla bla bla
    dane firmy i laureata

    [Przedmiot umowy]
    § 1.
    W związku z otrzymaniem nagrody w wyniku rozstrzygnięcia Konkursu na
    znak graficzny (logo) projektu, Laureat jako autor nagrodzonej pracy
    oświadcza, że:
    1. jest autorem i twórcą załączonych logotypów, przekazanych do
    konkursu na znak promocyjny organizowanego przez FIRMA
    2. dzieło zostało stworzone bez udziału osób trzecich oraz bez
    zaciągania do dnia dzisiejszego jakichkolwiek zobowiązań, które
    ograniczałyby lub wyłączały prawo Laureata do przeniesienia
    przysługujących praw na FIRMA
    3. dzieło stanowi w całości utwór oryginalny, nie narusza praw
    autorskich osób trzecich, jest wolne od jakichkolwiek zapożyczeń oraz
    nie mają miejsca żadne inne okoliczności, które mogłyby narazić FIRMA na
    odpowiedzialność wobec osób trzecich z tytułu korzystania lub
    rozpowszechniania dzieła;
    4. według najlepszej wiedzy Laureata, dzieło lub jego część nie znajdują
    się w posiadaniu osób trzecich i nie istnieje ryzyko jego wydania bez
    zgody FIRMA.

    [Przeniesienie praw autorskich]
    § 2.
    1. Z chwilą odebrania nagrody Laureat przenosi na FIRMA odpłatnie
    wszelkie autorskie prawa majątkowe do nagrodzonego utworu (znaku
    graficznego).
    2. Przeniesienie autorskich praw majątkowych następuje na zasadach
    wyłączności, na czas nieograniczony i obejmuje prawo do:
    a) w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór
    utrwalono - wprowadzanie do obrotu, najem, użyczenie oryginału albo
    egzemplarzy, nadawanie drogą przewodową i bezprzewodową, wystawianie,
    odtworzenie, reemitowanie, publiczne udostępnianie utworu w taki sposób,
    aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i czasie przez siebie
    wybranym, rozpowszechnianie w nieograniczonym nakładzie i zasięgu
    terytorialnym, wykorzystanie utworu do innego celu np. wprowadzanie do
    pamięci komputera i umieszczenie w sieci Internet, adaptowanie do
    wydawnictwa książkowego,
    b) wykorzystywania dzieła w każdej formie z użyciem wszelkich środków
    technicznych w szczególności drukiem, techniką reprograficzną, zapisu
    magnetycznego oraz techniką cyfrową za pomocą jakiegokolwiek nośnika
    informacji (film, kaseta magnetofonowa, płyta kompaktowa, płyta
    gramofonowa, CDR, CDRW, DVDR, DVDRW, video Cd, minidysk, VHS, nośniki
    typu ,,flash"), - na gruncie pól eksploatacji, które stanowią m.in.:
    utrwalenie, zwielokrotnienie określoną techniką, wprowadzenie do obrotu,
    wprowadzenie do pamięci komputera, publiczne wykonanie lub odtworzenia,
    wystawienie, wyświetlenie, najem, dzierżawa, nadanie za pomocą wizji
    przewodowej lub bezprzewodowej przez stację naziemną, nadanie za
    pośrednictwem satelity, równoczesne i integralne nadanie utworu
    nadawanego przez inną organizację telewizyjną, rozpowszechnianie przez
    Internet (w szczególności przez pocztę elektroniczną, strony WWW i
    serwery ftp), Intranet, Extranet i inne sieci komputerowe.
    3. Przeniesienie autorskich praw majątkowych do nagrodzonego dzieła
    (pracy) powoduje przeniesienie na FIRMA własności oryginału egzemplarza
[...]

    7. FIRMA jest uprawniona do udzielania licencji osobom trzecim na
    korzystanie z praw do dzieła oraz zbycia majątkowych praw autorskich
    stanowiących przedmiot niniejszej umowy.
    8. FIRMA może według własnego uznania dokonywać modyfikacji lub poprawek
    dzieła nabytego na mocy niniejszej umowy.
    9. Laureat zrzeka się praw do zezwalania na wykonywanie zależnego prawa
    autorskiego.
    10. Wszelkie przekazane przez Laureata nośniki zawierające logotypy
    stają się własnością FIRMA z chwilą ich przekazania.
    11. Laureat oświadcza, że znana jest mu treść regulaminu konkursu.

    [Postanowienia końcowe]
    § 3.
    1. W sprawach nieuregulowanych zastosowanie mają w szczególności
    przepisy Kodeksu Cywilnego oraz ustawy o prawach autorskich i pokrewnych.
    2. Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym
    dla każdej ze stron.

    Michał