  • 21. Data: 2013-10-08 01:19:58
    Temat: Re: komornik - konto bankowe
    Od: "empe" <e...@s...pl>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup

    1634Racine wrote:
    > LeonKame in news:l2urpj$b7q$1@speranza.aioe.org
    > [........]
    >

    > a wymiana informacji miedzy bankami o kontach? i ta droga dowie sie
    > komornik o innym koncie, innym banku. Jesli bank nalezy do jakiejs tam
    > miedzybankowej organizacji, to sobie mozesz chowac sie w innym banku...
    > Z tego co wiem od znajomego: nie tak dawno takim dobrym schowaniem byly
    > jakies prowincjonale banki spoldzielcze, ale teraz wszystkie one juz do
    > czegos naleza. Ponoc patent dzisiejszy, to - "skoki" :)

    komornik nie bedzie robil nic od siebie jak sie mu tego nie zleci i nie
    zapłaci.

    Wiec jak wierzyciel napisze, ze dluznik ma konto w bnaku xyz to komornik
    wyskrobie pismo do banku xyz pismo, zeby zajac kwote xyz dluznikowi xyz.

    Raczej nie ruszy tylkiem i nie bedzie szukal innych kont skoro
    wierzyciel ich nie wskazał ani nie zapłacił za poszukiwanie majątku
    dluznika.

    Wiec trzymanie kasy na kilku kontach ma sens.
    A najlepiej jeszcze na nieswoim :)

    Jassne. OGNIVO wymyslono tak dla picu.

    --
    empe

  • 22. Data: 2013-10-08 01:50:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    empe wrote:

> [...]
    > dluznika.
    >
    > Wiec trzymanie kasy na kilku kontach ma sens.

    juz widze jak komornik rusza tylkiem.
    Owszem moze ruszyc, jak mu za to zapłacisz.
    o czym zreszta napisałem.

    fakt, ze czasy sie zmieniaja, ale pare lat temu to ja mialem problem
    wytlumaczyc i komornikowi i prawnikowi do czego słuzy ms word.
    Nie mowiac juz o wymianie korespondencji mailem. czarna dziura.

  • 23. Data: 2013-10-08 02:30:09
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    witek in news:l2veos$62j$8@dont-email.me
    > "po zakonczeniu postepowania". :)

    dobre :)

  • 24. Data: 2013-10-08 04:36:33
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    W dniu 2013-10-08 00:46, 1634Racine pisze:
> [...]
    > jakies prowincjonale banki spoldzielcze, ale teraz wszystkie one juz do
    > czegos naleza. Ponoc patent dzisiejszy, to - "skoki" :)

    Chlopie w jakiej ty rzeczywistosci sie obracasz ?

    Nie pal juz tego swinstwa, komornik zajmuje konto ktore zna i na tym sie
    konczy jego rola.

  • 25. Data: 2013-10-08 18:44:36
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    Pierdolicie kolego, aż miło. Bank, na podstawie art. 54 prawa bankowego MUSI wypłacić
    kwotę wolną od zajęcia. Komornik nie może zająć kwoty wolnej, bo z mocy prawa jest to
    niewykonalne i jeśli coś takiego nastąpi to skarga na komornika i oddaje w zębach i
    na bank do arbitra jeszcze odszkodowanie można dostać.

    Jeden wszakże warunek, mówimy o kontach osobistych. Konta firmowe nigdy nie były
    chronione i dlatego tobie komornik zabrał z konta i robił z nim co chciał.

  • 26. Data: 2013-10-08 20:17:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Konfabulator wrote:
> [...]
    oddaje w zębach i na bank do arbitra jeszcze odszkodowanie można dostać.

    Kwota wolna od zajęcia jest per zajęcie, a nie per konto.
    Wiec bank owszem musi ją wypłacić, ale najpierw musi wiedzieć, że ta
    kwota nie została już wypłacona gdzie indziej.

    Wiec owszem musi, ale to nie takie proste.

  • 27. Data: 2013-10-08 22:29:38
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    Bank wypłacić musi bezwarunkowo, bo taki mu obowiązek sprezentował sejm. Bank nie
    jest w stanie sprawdzić wykorzystania kwoty, bo wypłacający musiałby przynieść
    aktualne zaświadczenie ze wszystkich banków co jest niewykonalne. Podobnie banki nie
    mogą informować o tym komornika ze względu na tajemnicę bankową. To dłużnik odpowiada
    za przekroczenie tej kwoty, a nie bank. Zresztą w kilku największych bankach działa
    to tak, że na koncie widać zajęcie, a do kwoty wolnej można kartą wypłacać środki i
    normalnie zlecać przelewy, bez potrzeby angażowania pracowników.

  • 28. Data: 2013-10-09 01:09:13
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Konfabulator in news:c0386f29-a54d-4804-a9a1-0855582b0856@googlegrou
    ps.com
> [...]
    > na koncie widać zajęcie, a do kwoty wolnej można kartą wypłacać środki i
    > normalnie zlecać przelewy, bez potrzeby angażowania pracowników.

    bardzo podoba mi sie Twa logika, zelazne trzymanie sie zasad prawa, ktore
    skutkuja tym, o czym dalem znac chocby w podrzuconych linkach (zdaje sie z
    ING & mbank),
    tzn: jest prawnie wyznaczona kwota wolna od zajecia - 3x srednia krajowa,
    jakos tak - i wara komukolwiek od zajecia kwoty wolnej.

    Tylko:
    moze wreszcie bedzie tutaj jakas do cholery :) konkluzja?
    czyli: jak ma sie zycie do regulacji prawnych? bo jak czytam tutaj,ze prawo
    sobie,a zycie sobie, to tylko jedno pytanie: na jakiej pustyni jest tutaj
    zycie?

    Dla mnie zapisy prawne wydawaly sie do momentu lektury watku jasne:
    jest dlug 360zl,
    jest na koncie np. 700zl,
    jest zablokowanie konta (na niektorych www bankowych widac to)
    - i to oznacza tylko tyle, ze nadal wlasciciel konta moze sobie robic co
    chce z tymi 700zl; moze sobie nastepnie na konto wplynac chocby 2600zl,a
    nikt nie moze nawet zlotowki z kwoty 2600+700 zabrac jako splate dlugu,
    bowiem 2600+700 < 3x srednia krajowa. I koniec. Tak rozumialem zasade
    prawnego chronienia kwoty wolnej!
    Rozumialem,ze blokada tylko czeka na sumaryczna kwote na koncie > 3x srednia
    krajowa i te gorke od razu zabiera.

    A tutaj czytam o jakims "musiku" na ktorym siedzi bank, i jakichs
    negocjacjach wlasc. konta z komornikiem i o tym, ze bank NIE CHRONI kwoty
    wolnej od podatku.... Przeciez cynk komornika do banku nie jest w prozni
    prawnej dla banku, bank ma obowiazek przyjac ten komorniczy cynk, ale moze
    zablokowac TYLKO tyle, na ile pozwala mu prawo = kwote ponad 3x srednia
    kraj. A reszte zostawic do wolnej dyspozycji wlasciciela konta.

    Jest na grupie jakas wspolna wiedza na temat lamania tego prawa? ze to nie
    tak wyglada?

  • 29. Data: 2013-10-09 02:00:26
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    > Jest na grupie jakas wspolna wiedza na temat lamania tego prawa? ze to
    > nie tak wyglada?

    Prawa w państwie bezprawia ty facet oderwany od rzeczywistosci jestes.

  • 30. Data: 2013-10-09 07:18:24
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    Ale jest przecież dokładnie tak jak piszesz. Nawet jak bank nie poczeka na
    wykorzystanie kwoty wolnej i zrealizuje przelew do komora to po reklamacji w zębach
    ze swojej kasy musi Ci oddać.