    From: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kody zródłowe oprogramowania
    Date: Mon, 29 Oct 2007 10:47:02 +0100

    Adam wrote:
    > Witajcie,
    > mam pytanie czy zakupując jakieś oprogramowanie firma która je
    > stworzyła i sprzedaje ma obowiązek udostępnić mi kody zródłowe? Jeśli
    > tak to czy jest jakiś przepis prawa o tym mówiący, a jeśli nie to też
    > czy jest jakiś przepis.

    Jeśli jest to pudełkowe oprogramowanie, to o ile nie zawiera fragmentów na
    jednej z otwartych licencji (chyba GPL), to nie musi, ba - source jest
    chroniony prawami autorskimi.

    Jeśli zlecasz firmie napisanie programu, to to, czy udostępnią Ci źródła czy
    nie zależy od podpisywanej umowy (przeważnie udostępnienie źródeł radykalnie
    podnosi cenę).

    Twoje pytanie jest na zasadzie: "Czy zakupując obraz malarz, który je
    stworzył i sprzedaje ma obowiązek udostępnić mi farby, którymi go malował?"

    > Pozdrawiam

    Takoż i ja -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !