  • 1. Data: 2004-08-06 13:58:38
    Temat: Czy sprzedaz na Allegro jest opodatkowana?
    Od: "Tomek" <n...@s...no>

    Czesc

    Mam pytanie, czy jezeli sprzedaje cos na www.allegro.pl to musze
    zaplacic podatek od wzbogacenia? Jezeli jest zwolnienie to do jakiej
    kwoty? W miare mozliwosci prosze o podstawe prawna.

    Pozdrawiam i zgory dziekuje
    Tomasz

  • 2. Data: 2004-08-07 23:20:30
    Temat: Re: Czy sprzedaz na Allegro jest opodatkowana?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Aug 2004, Tomek wrote:

    >+ Czesc
    >+
    >+ Mam pytanie, czy jezeli sprzedaje cos

    AFAIK to zależy *co*. I mniej prawdopodobne ze chodzi o rodzaj
    towaru (zakładamy że nie chodzi o zagraniczny samochód ani o tonę
    ropy naftowej :)) - a bardziej czy to:
    - twoja własność (wcale nie takie oczywiste ! możesz chcieć być
    agentem :])
    - "stara rzecz" (znaczy: używana w rozumieniu przepisów o podatku
    dochodowym)
    - nabyta "z zamiarem" lub bez :)

    >+ na www.allegro.pl to musze
    >+ zaplacic podatek od wzbogacenia?

    Kilkadziesiąt (chyba) lat już takiego podatku nie ma !
    Jest podatek od czynności cywilnoprawnych. MOŻE wchodzić
    w rachubę podatek dochodowy. MOZE chodzić (w razie "nabycia
    z zamiarem odsprzedaży") VAT... czy ja wiem ?

    >+ Jezeli jest zwolnienie to do jakiej
    >+ kwoty?

    PCC - 1000 zł.
    Jak "podejdzie" pod PD lub VAT - to nie ma "kwoty wolnej".

    >+ W miare mozliwosci prosze o podstawe prawna.

    www.podatki.pl, zarejestrować się i czytać ustawę o podatku od
    czynności cywilnoprawnych...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-08-09 12:08:12
    Od: "Tomek" <n...@s...no>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
    > [...]
    > PCC - 1000 zł.
    > Jak "podejdzie" pod PD lub VAT - to nie ma "kwoty wolnej".

    Co to jest "PCC"?

    Powiedzmy, że sprzedaję rzeczy używane (czasami nowe) stanowiące moją
    własność, jestem osobą fizyczną. Ile mogę zarobić jednorazowo
    (miesięcznie, rocznie) aby nie musieć niczego płacić (jakichkolwiek
    podatków)?

    Pozdrawiam
    Tomasz

  • 4. Data: 2004-08-09 12:16:59
    Od: Drwal <w...@o...tej>

    Tomek napisał(a):
    > wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > Co to jest "PCC"?

    Podatek od czynnosci cywilnoprawnych.

> [...]
    > własność, jestem osobą fizyczną. Ile mogę zarobić jednorazowo
    > (miesięcznie, rocznie) aby nie musieć niczego płacić (jakichkolwiek

    Wydaje mi sie ze rocznie nie mozesz przekroczyc wlasnie tego 1000zl.

    --
    Drwal GG:2006587 [ROT13!]q...@b...cy
    zdjecie.moje.prv.pl /\ drwal.ws.prv.pl

  • 5. Data: 2004-08-09 12:20:40
    Od: Drwal <w...@o...tej>

    Drwal napisał(a):

    > Wydaje mi sie ze rocznie nie mozesz przekroczyc wlasnie tego 1000zl.

    Stosowna podstawa prawna:

    +++
    Art. 9. Zwalnia się od podatku następujące czynności cywilnoprawne:
    6) sprzedaż rzeczy ruchomych, jeżeli podstawa opodatkowania
    nie przekracza 1000 zł,
    +++

    A jesli sprzedasz rzecz(y) o wart. ponad 1000zl to musisz zaplacic
    podatek - 2%

  • 6. Data: 2004-08-09 22:12:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Aug 2004, Tomek wrote:
    [...]
    >+ Co to jest "PCC"?

    Już wiesz :)
    Użyłeś pojęcia "podatek od wzbogacenia" - tenże został zlikwidowany
    gdzieś tak w zeszłym wieku :) a jego "podstawa" m.in. objęta przez
    PCC.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2004-08-09 22:16:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Aug 2004, Drwal wrote:
    [...]
    > + Wydaje mi sie ze rocznie nie mozesz przekroczyc wlasnie tego 1000zl.

    Właśnie przed chwilą na .podatki pytałem z czego ma wynikać
    owa "roczność"... Znasz jakąś podstawę/interpretację/wyrok ?

    Bo jeśli już to w PCC okresy są raczej pięcioletnie, a jedyne
    odwołanie do "jednego roku" które znalazłem dotyczy odwołania
    do podatku dochodowego który jest właśnie rozliczany rocznie !
    (na .podatki napisałem kilka słów więcej :))

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2004-08-10 05:54:48
    Od: "Tomek" <n...@s...no>

    Użytkownik "Drwal" <w...@o...tej> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie przekracza 1000 zł,
    > +++
    >
    > A jesli sprzedasz rzecz(y) o wart. ponad 1000zl to musisz zaplacic

    Dzięki za pomoc:-)

    Pozdrawiam
    Tomasz

  • 9. Data: 2004-08-10 08:18:00
    Od: Drwal <w...@o...tej>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > On Mon, 9 Aug 2004, Drwal wrote:
    > [...]

    > Właśnie przed chwilą na .podatki pytałem z czego ma wynikać
    > owa "roczność"... Znasz jakąś podstawę/interpretację/wyrok ?

    Poki co to mna kieruje nadzieja - 200zl w ciagu roku na Allegro
    przekroczyc niestesty nie trudno :) (jesli faktycznie istnialo by w tym
    przypadku rozliczenie 5-letnie). Jak cos znajde to dam znac.