  • Data: 2002-08-18 13:48:51
    Temat: kilka zakreconych pytan - legalnosc programow
    Od: "ENTIS" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Mam kilka zakreconych pytan dotyczących kontroli legalności oprogramowania w
    firmie.

    1. Czy kontroler może sprawdzić każdy komputer który zobaczy ? Czy tylko te
    które są oficjalnie zarejestowane na firme ?

    2. Czy trzeba absolutnie ujawnić wszystkie dane znajdujące się na komputerze
    ? Przecież można np. zaszyfrować część dysku i powiedzieć że znajdują się
    tam poufne dane. Co w takim przypadku ? Czy wystarczy powiedzieć
    "zapomniałem hasła".

    3. Część oprogramowania znajduje się na dyskach sieciowych ? Czy kontroler
    ma prawo je sprawdzić, mimo iż należą np. do innej osoby całkowicie nie
    związanej z firmą. Czy trzeba w takim przypadku obowiązkowo ujawnić hasło
    dostępu ?

    4. Co jeśli mam dysk wymienny (przenośny) i na nim trzymam oprogramowanie ?
    Po przyjściu kontroli zwyczajnie go wyjmuje i wkładam do szuflady. Czy
    kontroler ma prawo przeszukać firmę w poszukiwaniu takich przenośnych dysków
    ?

    5. Co jeśli mam program w wersji do użytku niekomercyjnego, ale
    zainstalowany na firmowym komputerze. Czy automatycznie jest to
    przestępstwo, czy kontroler musi udowodnić że program używany był w celach
    komercyjnych.

    6. Przypuśćmy że mam program w wersji demonstracyjnej (czyli z założenia do
    użytku niekomercyjnego). Czy przestępstwem jest posiadanie takiego programu
    na firmowym komputerze ? Czy kontroler musi udowodnić że wykorzystywałem go
    w celach komercyjnych ?

    5. I ostatnie. Gdzie znajdę jakiś przepis / ustawę dokładnie wyjaśniający co
    kontroler może, a czego nie.

    Pozdrawiam. ENTIS
    e...@p...fm