    From: "takijeden" <t...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: kierowcy nie zatrzymują się przed przejściem dla pieszych
    Date: Sat, 3 Nov 2007 17:55:30 +0000 (UTC)

    witam,
    przejście dla pieszych. brak sygnalizacji. czy kierowca pojazdu ma obowiązek
    zatrzymać przed pasem jeśli na chodniku czeka przechodzień/ grupka
    przechodniów. bardzo często, szczególnie w mniejszych miejscowościach spotykam
    się z taką sytuacją, że muszę czekać czasami nawet kilka minut aż taki jeden z
    drugim będzie łaskaw się zatrzymać umożliwiając mi przejście. najczęściej
    jednak to ja muszę wymuszać pierwszeństwo praktycznie wchodząc przed jadącym
    pojazdem na ulicę zdecydowanym krokiem, ale zdaję sobie sprawę, że to nie jest
    najzdrowsze podejście.

    jak to wygląda w świetle prawa?

    pozdrawiam.