  • 1. Data: 2007-08-02 15:51:18
    Temat: kiedy sąd zwraca koszty sądowe ?
    Od: "niewazne" <c...@w...pl>

    1. jeżeli skierowałem pozew do sądu grockiego o wydanie nakazu zapłaty w
    trybie upominawczym ( i przy składaniu pozwu zapłaciłem 30 zł opłaty
    sądowej) to w momencie kiedy dłużnik chce zapłacić zaległości (ale przed
    otrzymaniem prawomocnego nakazu zapłaty) to powinienem ściągnąć z niego te
    30 zł czy zwrócić się do sądu z pismem o wycofanie pozwu i czekanie aż sąd
    przeleje mi te pieniądze ?

    2. do którego momentu (otrzymanie nakzau, jego uprawomocnienia) mogę
    wycofać pozew żeby mieć pewność że sąd zwróci mi te koszty ( 30 zł)

    3. jeżeli dłużnik płaci zaległość + koszty sądowe to czy na te koszty sądowe
    powiniene wystawić jakąś FV albo inny dokument dla dłużnika ?
    ( w końca na zaległości ma wystawione przeze mnie FV a na koszty sądowe
    dostaje tylko pokwitowanie że wpłacił mi te 30 zł)

    zibi

    p.s. jeżeli się da to proszę o podstawę prawną

  • 2. Data: 2007-08-02 20:55:34
    Temat: Re: kiedy sąd zwraca koszty sądowe ?
    Od: "Łukasz N" <l...@s...net>

    Użytkownik "niewazne" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 30 zł czy zwrócić się do sądu z pismem o wycofanie pozwu i czekanie aż sąd

    Sąd nie zwróci tych 30 zł. W takim wypadku powinieneś - powołując się na
    zapłatę po doręczeniu pozwanemu pozwu - wnosić o umorzenie postępowania co
    do należności głównej i zasądzenia kosztów postępowania od strony
    przeciwnej.

    ---------------
    Forum Prawników - bezpłatne porady prawne - www.advokat.com.pl

  • 3. Data: 2007-08-02 23:34:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Aug 2007, niewazne wrote:

    > 3. jeżeli dłużnik płaci zaległość + koszty sądowe to czy na te koszty sądowe
    > powiniene wystawić jakąś FV albo inny dokument dla dłużnika ?

    Żartujesz?
    Przecież *NIE TOBIE* płaci, prawda?

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-08-03 07:23:17
    Od: stern <s...@n...to>

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Thu, 02 Aug
    2007 22:55:34 +0200, Łukasz N zeznał(a):

> [...]
    > zapłatę po doręczeniu pozwanemu pozwu - wnosić o umorzenie postępowania co
    > do należności głównej i zasądzenia kosztów postępowania od strony

    druga szkoła mówi o cofnięciu pozwu w zapłaconej częsci.