  • 11. Data: 2002-05-07 08:48:14
    Temat: Re: karta bankomatowa i podpis
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "kicia kocia"
    > Nie do konca. Nie kazda karta bankomatowa jest TYLKO karta bankomatowa.
    > WIEKSZOSC kart jest równoczesnie kartami platniczymi i bankomatowymi,
    > dlatego poslugujac sie skrotem myslowym uzywa sie tych nazw zamiennie.

    dlaczego WIEKSZOSC - czy ktoras karta nie pozwa na podjecie gotowki :-)))))
    kazda bankomatowa to karta TYLKO do bankomatu.

    tak jak rozumiesz ze "kredytowa" to specjalny rodzaj karty tak samo powinnas
    uznac znaczenia nazwy "karta bankomatowa" jako ograniczajaca jej funkcje
    jedynie do bankomatu
    *** blad ***

  • 12. Data: 2002-05-07 14:47:36
    Od: "Jacek Olbrys" <j...@a...net.pl>

    > Ow pan na szkoleniu albo klamal, albo pral wam mozgi albo jest
    niedouczony.
    > W Polsce działa obecnie 6 centrów rozliczeniowych:
    > - wspomniany PolCard
    > - CKC Pekao SA
    > - Centrum Kart WBK
    > - eService

    Licencje ma jeszcze i powoli zaczyna dzialalnosc Bank Handlowy, bardziej
    znany jako CitiBank.
    A CKC jest praktycznie w mocno zaawansowanej fazie wydzielania z banku, jako
    samodzilna firma (oczywiscie wloska).

  • 13. Data: 2002-05-08 21:07:18
    Od: "kicia kocia" <k...@p...onet.pl>

    > tak jak rozumiesz ze "kredytowa" to specjalny rodzaj karty tak samo
    powinnas
    > uznac znaczenia nazwy "karta bankomatowa" jako ograniczajaca jej funkcje
    > jedynie do bankomatu

    Wszystkie karty bankomatowe, jakie posiadam (4 sztuki z roznych bankow) sa
    rownoczesnie kartami platniczymi. Moge nimi placic w sklepie i pobierac
    pieniadze z konta. W umowie o prowadzenie rachunku bank (nie ja) stwierdza,
    ze wydaje mi do dyspozycji "karte bankomatowa", ktora jest JEDNOCZESNIE
    "karta platnicza".

    Jezeli chcesz wprowadzic rozgraniczenie o jakim wspominasz, nalezaloby mowic
    chyba o kartach "bankomatowych", "platniczych" i "bankomatowo-platniczych"
    (chociaz nie spotkalam sie raczej z tym ostatnim okresleniem).

    Zdrowka
    kicia kocia

  • 14. Data: 2002-05-08 21:12:27
    Od: "kicia kocia" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sente" <s...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    niedouczony.
    > W Polsce działa obecnie 6 centrów rozliczeniowych:
    [ciach]

    A... to dziekuje za wyjasnienie :-)
    Faktycznie - szkolenie bylo chyba ze 2 lata temu... Jak ten czas leci... a
    ja ciagle taka mloda... ;-)
    I ten szokujacy dynamizm przemian bankowo-gospodarczych...

    Jeszcze raz dzieki za aktualizacje stanu mojej wiedzy.

    Zdrowka
    kicia kocia

  • 15. Data: 2002-05-09 10:17:52
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "kicia kocia"
> [...]
    > chyba o kartach "bankomatowych", "platniczych" i "bankomatowo-platniczych"

    to PODAJ PROSZE NAZWE TEGO BANKU to sprawdzimy ten regulamin - cos mi sie nie
    chce wierzyc zeby bank wydawal karty bankomatowe z funkcja karty platniczej
    ;-)))
    Sproboj o ten problem zapytac na pl.biznes.banki jak nie wierzysz

    Natomiast kazda karta platnicza na funkcje bankomatowe, ktora w niektorych
    bankach mozna przyblokowac tzn samemu ustawic limit wyplat gotowkowych
    i funkcjom bankomatowym takiej karty nikt sie nie dziwi.
    Nazwa "karta bankomatowa" granicza funkcje karty tylko i wylacznie do bankomatow
    *** blad ***

  • 16. Data: 2002-05-09 23:48:10
    Od: "kicia kocia" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    platniczej
    > Natomiast kazda karta platnicza na funkcje bankomatowe

    Tak wiec zmusiles mnie... i wygrzebalam... i stoi co nastepuje:
    <cit>
    Maestro - wydawana posiadaczom Eurokonta - to międzynarodowa karta
    płatnicza,

    ^^^^^^^^^^^^
    która może być używana przy regulowaniu płatności na całym świecie wszędzie
    tam, gdzie widnieją symbole edc/Maestro.
    Kartą Maestro można płacić tylko w placówkach handlowych i usługowych
    wyposażonych w elektroniczne urządzenia rejestrujące transakcje (tzw.
    terminale POS). Dzięki terminalom POS transakcje przeprowadzane są szybko,
    sprawnie i bezpiecznie.
    Maestro pełni również funkcję karty bankomatowej - umożliwia wypłatę gotówki
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    w Polsce i za granicą z bankomatów oznaczonych symbolami Maestro i Cirrus.
    Korzystając z karty Maestro można składać depozyty gotówkowe i bezgotówkowe
    i inne dyspozycje w bankomatach Banku Pekao SA wyposażonych w funkcję
    "Depozyty".
    </cit>

    Bije sie wiec w ma watla piers, wchodze pod stol i odszczekuje: miales
    racje, a ja sie mylilam...
    Dziekuje za wymiane pogladow :-)))

    Zdrowka
    kicia kocia