    From: "Qwax" <...@...Q>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: "kara" śmierci
    Date: Mon, 25 Nov 2002 12:36:04 +0100

    Tak mnie coś naszło na podzielenie się moimi przemyśleniami "w tym
    temacie"

    Mam wrażenie że cały nacisk w "karze śmierci" kładziony jest na słowo
    "kara" i przez to nie ma możliwości przyjęcia właściwego podejścia do
    kwestii "kary śmierci" czyli

    'usunięcia ze społeczeństwa osobnika mu zagrażającego'

    Każdy organizm (czy żywy czy martwy) ma mechanizmy obronne
    umożliwiające mu obronę przed zagrożeniami mogącymi go zniszczyć. W
    większości przypadków jest to zabójstwo (np.Limfocyty T).

    Dlaczego nie wprowadzić do Kodeksu Karnego za określone przestępstwa
    'usunięcia ze społeczeństwa' z uzupełnieniem, że jeżeli jakiekolwiek
    inne społeczeństwo w ciągu np.6 miesięcy zgłosi chęć posiadania
    takiego osobnika to zostanie on mu przekazany jeżeli nie to zostanie
    zabity.

    I problem z głowy.

    Pozdrawiam
    Qwax