  • 1. Data: 2002-06-04 06:25:52
    Temat: jedyny właściciel mieszkania
    Od: "manio" <m...@u...rzeszow.pl>

    Witam!

    Chcialbym sie upewnic jakie kroki musze poczynic, aby sprawdzic prawa
    wlasciciela mieszkania? Chodzi o to, ze kupuje mieszkanie
    lokatorsko-wlasnosciowe, ale robie to bez posrednika i choc naczytalem sie
    wiele na ten temat to nie chcialbym czegos przeoczyc. Z tego co mi przekazal
    wlasciciel to wykupil on mieszkanie w spoldzielni kilka lat temu. Tak wiec,
    aby byc pewnym, ze jest on jedynym wlascicielem mieszkania wystarczy, ze
    pojde z nim do spoldzielni i tam mi wszystko powiedza?
    A moze zanim podpiszemy jakiekolwiek umowy poprosic wlasciciela o podpisanie
    oswiadczenia, ze jest jedynym wlascicielem mieszkania, nie ma ono zalozonej
    ksiegi wieczystej i zadnej hipoteki, nie jest obciazone zadnymi dlugami? Co
    ewentualnie jeszcze powinno sie znalezc w takim oswiadczeniu?
    Co byscie mi radzili jeszcze w tej sprawie - co i jak sprawdzic, aby sobie
    nie narobic problemow?
    --
    Z pozdrowieniami
    Manio

  • 2. Data: 2002-06-04 12:02:21
    Temat: Re: jedyny właściciel mieszkania
    Od: "Bartosz Skorek" <b...@i...com.pl>

    > Chcialbym sie upewnic jakie kroki musze poczynic, aby sprawdzic prawa
    > wlasciciela mieszkania? Chodzi o to, ze kupuje mieszkanie
    > lokatorsko-wlasnosciowe,

    - czym innym jest lokatorskie spółdzielcze prawo do lokalu, a czym innym
    własnościowe spółdzielcze prawo do lokalu - nie pomyl ich, bo mieszkania
    lokatorskiego nie można sprzedać ! ( jest niezbywalne )

> [...]
    > aby byc pewnym, ze jest on jedynym wlascicielem mieszkania wystarczy, ze
    > pojde z nim do spoldzielni i tam mi wszystko powiedza?

    - w spółdzielni mogą dać 100 % pewności, kto jest uprawniony do
    spółdzilelczych mieszkań własnościowych i lokatorskich - jednakże, jeśli
    sprzedawca WYKUPIŁ mieszkanie od spółdzileni - tzn. stało sie jego
    własnością - musi mieć ono wówczas założoną księgę wieczystą, i wtedy trzeba
    sprawdzić w księdze, kto jest włascicielem

> [...]
    Co
    > ewentualnie jeszcze powinno sie znalezc w takim oswiadczeniu?

    - oswiadczenia można podpisywac, ale co jak facet skłamie w oświadczeniu?
    nie daje to żadnej pewności

    > Co byscie mi radzili jeszcze w tej sprawie - co i jak sprawdzic, aby sobie
    > nie narobic problemow?

    - jak mieszkanie jest spółdzielcze, sprawdź w spółdzielni, jak jest
    własnością - sprawdź w księgach wieczystych.
    - sprawdź w administraji bloku, czy gość nie zalega z opłatami, czynszem itd

    Umowe i tak spisze notariusz, on zadba, czy w papierach wszystko jest OK

    Na wszelki wypadek dowiedz sie, gdzie sprzedawca się wyprowadzi , by miec z
    nim kontakt

    BS