  • From: "Jacek P. Urbanowicz" <j...@n...hot.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: jednostronna zmiana warunkow umowy przez bank
    Date: Sat, 4 Nov 2006 18:54:38 +0100

    Witam,

    mam do zgryzienia nastepujacy orzech:

    dawno temu zalozylem w banku konto walutowe
    w EUR. Przy zakladaniu zostalem poinformowany,
    ze przy platnosciach w Euro przy uzyciu karty Visa nie
    bede obciazany zadnymi kosztami. I przez kilka lat rzeczywiscie tak bylo.
    Ze stanu konta pobierane byly kwoty rzeczywiscie zaplacone.

    Od poczatku maja tego roku sytuacja ulegla zmianie.
    Bez udzielenia mi informacji bank zaczal stosowac
    przeliczniki z dolara na euro i z powrotem, co spowodowalo,
    ze kazda platnosc powieksza sie o ok. 5%. Niestety
    zauwazylem to dopiero niedawno. Kwota jaka ogolnie
    stracilem to dobre kilkaset euro.

    Czy bank mial prawo do takiego postepowania?
    Jak mu sie dobrac do skory?
    Najbardziej denerwuje mnie fakt, ze gdybym wiedzial
    o zmianie systemu rozliczen, mialbym mozliwosc
    zaplaty w taki sposob, aby nie bylo dodatkowych kosztow...

    pozdrawiam,
    Jacek