  • 1. Data: 2002-10-09 23:34:09
    Temat: jednostki organizacyjne bez osobowosci
    Od: "Lepke Buchalter" <g...@s...pl>

    czy ktos z Was orientuje sie moze co kryje sie
    obecnie pod pojeciem jednostek organizacyjnych
    nie posiadajacych osobowosci prawnej ...
    co to sa za podmioty ?

  • 2. Data: 2002-10-09 23:45:23
    Temat: Re: jednostki organizacyjne bez osobowosci
    Od: "KOLA" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lepke Buchalter" <g...@s...pl> napisał w wiadomości
    > czy ktos z Was orientuje sie moze co kryje sie
    > obecnie pod pojeciem jednostek organizacyjnych
    > nie posiadajacych osobowosci prawnej ...
    > co to sa za podmioty ?

    Może cosanostra albo yakuza?
    :)

  • 3. Data: 2002-10-10 06:47:05
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Lepke Buchalter napisał:
    > czy ktos z Was orientuje sie moze co kryje sie
    > obecnie pod pojeciem jednostek organizacyjnych
    > nie posiadajacych osobowosci prawnej ...
    > co to sa za podmioty ?

    Z podmiotów gospodarczych przede wszystkim spółki osobowe - cywilna (tu
    jest śmiesznie, bo raz jest spólka, raz wspólnicy), jawna , komandytowa.
    Do tego sp. z o.o. w organizacji.
    Nie jestem pewna jak sprawa wygląda ze stowarzyszenimi, partiami itp.
    Tam też jakies formy nie maja osobowości prawnej a są same w sobie
    "jednostkami".

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2002-10-10 07:21:51
    Od: "marcin" <s...@f...id.pl_das.weg>

    > Z podmiotów gospodarczych przede wszystkim spółki osobowe - cywilna (tu
    > jest śmiesznie, bo raz jest spólka, raz wspólnicy),

    to s.c. jest podmiotem gospodarczym?
    coś się zmieniło? :)

  • 5. Data: 2002-10-10 09:09:15
    Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl>

    > Nie jestem pewna jak sprawa wygląda ze stowarzyszenimi, partiami itp.

    Istnieje stowarzyszenie zwykłe. Nie ma osobowości prawnej. Łatwiej jest je
    założyć.

    Do tego stowarzyszenie może mieć oddziały nie posiadające samodzielnej
    osobowości prawnej.

    Dominik Jan Domin

  • 6. Data: 2002-10-10 09:23:47
    Od: f...@p...onet.pl

> [...]
    > Nie jestem pewna jak sprawa wygląda ze stowarzyszenimi, partiami itp.
    > Tam też jakies formy nie maja osobowości prawnej a są same w sobie

    hej ale chyba spolka cywilna,co zostalo przesądzone w ustawie-prawo
    dzialalnosci gospodarczej,nie jest podmiotem gospodarczym samym w sobie ale jej
    wspolnicy...

  • 7. Data: 2002-10-10 10:02:25
    Od: "Grzegorz Stokwisz" <m...@w...szczecin.pl>

    > czy ktos z Was orientuje sie moze co kryje sie
    > obecnie pod pojeciem jednostek organizacyjnych
    > nie posiadajacych osobowosci prawnej ...
    > co to sa za podmioty ?

    Jesli chodzi o administracje, to zaklady budzetowe i jednostki budzetowe.
    Pierwsza ma ulomna osobowosc prawna, druga nie ma jej w ogole.

  • 8. Data: 2002-10-10 17:52:18
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik f...@p...onet.pl napisał:

    > hej ale chyba spolka cywilna,co zostalo przesądzone w ustawie-prawo
    > dzialalnosci gospodarczej,nie jest podmiotem gospodarczym samym w sobie ale jej
    > wspolnicy...

    Nie zawsze i nie dla wszystkich. Np do VATu spółka cywilna zalicza sie
    do kategorii
    "osoba prawna lub jednostka nie posiadająca osobowości prawnej".
    Przecież napisałam, że z s.c jest śmiesznie.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl