  • 1. Data: 2002-10-09 21:57:42
    Temat: wywiezienie dzieci zagranice
    Od: j...@p...onet.pl

    Witam i prosze o pomoc/rade.
    Byla zona ponownie wyszla zamaz za obcokrajowca i bez mojej zgody wywiozla
    dzieci (8 i 12 lat)za granice. Twierdzila, ze bedzie je przysylac przynajmniej
    co 3 miesiace itp... Ostatnio byly w Polsce w wakacje, ale przedtem nie
    widzialem ich przez ponad 7 miesiecy. Ona twierdzi, ze nie ma pieniedzy, zeby
    czesciej przysylac dzieci (z tego co wiem, jej obecny maz b. dobrze zarabia, ja
    tez place alimenty, choc nawet nie wiem, czy w zaistnialej sytuacji jest to
    moim obowiazkiem). Coraz czesciej slysze, ze jesli chce widywac dzieci, to
    musze wiecej placic...
    Co radzicie?
    Myslalem, czy by sie nie zwrocic o pomoc np. do fundacji ochrony praw ojca, ale
    nie wiem, na ile takie instytucje sa skuteczne.
    Z gory dziekuje za wzelkie sugestie,
    pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2002-10-10 08:24:43
    Temat: Odp: wywiezienie dzieci zagranice
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@n...onet.pl...
    > Co radzicie?
    > Myslalem, czy by sie nie zwrocic o pomoc np. do fundacji ochrony praw
    ojca, ale
    > nie wiem, na ile takie instytucje sa skuteczne.

    W takiej sytuacji niewiele taka fundacja pomoże, dzieci są zagranicą a w tym
    przypadku nawet jesli posiadasz tyt.wyk. dot. ustalonych kontaktów to nie
    widze możliwości ich wyegzekwowania. Jedynie można by sie pokusić na
    ukaranie jej za nieprzestrzeganie wydanego orzeczenia jesli takowe zostało
    wydane i na drodze obrotu zagranicznego poprzez urzedy doprowadzić do
    egzekucji kary pieniężnej jaką by na nią nałożono ale to bardzo długa
    procedura. Nie wiem czy tak bardzo Ci zależy na karaniu jej no ale decyzje
    należą do Ciebie . W odn. do alimentów musiałaby wnieść o ich zmiane. W
    innym przypadku obowiązują Cie ustalenia lub dobra Twoja wola.Powyższe odn.
    się do przpadku kiedy alimenty są orzeczone sądownie.
    Ich płatność może odbywać po uprzednich ustaleniach na konto założone w tym
    celu.

    Sandra

  • 3. Data: 2002-10-10 10:46:04
    Temat: Re: wywiezienie dzieci zagranice
    Od: "agiani" <j...@p...onet.pl>

    Wcale mi nie zalezy na karaniu jej, ani na nieplaceniu alimentow, ktore i
    tak bym placil, niezaleznie od postanowienia sadu. Chodzi mi tylko o to, ze
    tesknie za dzieciakami "jak wariat" i zastanawiam sie jak ja zmusic, zeby
    faktycznie przysylala je przynajmniej co te trzy miesiace. Nie mam na to
    zadnego postanowienia sadowego, bo naturalnie przy rozwodzie nie przyznala
    sie przed sadem, ze ma zamiar ponownie wychodzic za maz, a tym bardziej, ze
    bedzie chciala wywiezc dzieci.
    Pozdrawiam i dzieki,
    Marek