  • 1. Data: 2002-10-09 21:48:11
    Temat: Publiczna publikacja zdjec na stronie WWW
    Od: _PepeR_ <p...@w...edu.pl>

    Witam
    Nie jestem zbyt biegly w prawie, ale pare osob zaczelo poddawac w
    watpliwosc legalnosc moich dzialan. A o chodzi o 2 przypadki:

    1) Mam swoja prywatna strone WWW. Umieszczam m.in. na niej zdjecia
    zrobione przezemnie, m.in. na obozie organizowanym przez instytucje
    panstwowa.
    a) Czy mam obowiazek podawac nazwe tej instytucji?
    b) Czy musze miec zgode pozostalej kadry tego obozu aby podac z imienia
    i nazwiska, ze uczestniczyli w nim i na jakiej funkcji? Moze wogole bez
    ich zgody nie moge publikowac ich twarzy (co byloby absurdem)?

    2) Kopie moich zdjec umieszcza za moja zgoda moj znajomy na swoim
    serwisie, ktory ma charakter komercyjny (ja z tego tytulu nie ponosze
    zadnych zyskow).
    a) Czy musze miec zgode instytucji na publikacje tam tych zdjec
    zrobionych w osrodku lub/i w czase obozu organizowanego przez nia?
    b) Czy musi widniec informacja, ze zdjecia pochodza z turnusu
    organizowanego przez ta instytucje?
    c) Czy sa jakies ograniczenia w publikowaniu danych personalnych osob
    uczestniczacych w tym obozie?

    Bede bardzo wdziecznyza pomoc i odeslanie do odpowiednich aktow prawnych
    (prosilbym o podanie w miare mozliwosci konkretnych paragrafow a nie
    calych ustaw jezeli to mozliwe).

    Piotr '_PepeR_' Wojciechowski | "The trouble with being a god is that
    ICQ: 37433665 GG: 484520 | you've got no one to pray to"
    http://info.wsisiz.edu.pl/~peper | -- (Terry Pratchett, Small Gods)
    ---------------*no-spam*--

  • 2. Data: 2002-10-09 22:13:43
    Temat: Re: Publiczna publikacja zdjec na stronie WWW
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    _PepeR_ wrote:
    > a) Czy mam obowiazek podawac nazwe tej instytucji?

    Nie.
    > b) Czy musze miec zgode pozostalej kadry tego obozu aby podac z imienia
    > i nazwiska, ze uczestniczyli w nim i na jakiej funkcji? Moze wogole bez
    > ich zgody nie moge publikowac ich twarzy (co byloby absurdem)?

    Powinieneś mieć zgodę każdego. Chyba, że ten ktoś jest jedynie elementem
    tła zdjęcia, a nie jego obiektem.
    Tak więc jeśli robiłeś zdjęcie budynku i gdzieś tam ktoś się pałętał
    i go widać to nie ma problemu. Ale jeśli robiłeś zdjęcie temu komuś
    lub też grupie osób to powinieneś mieć ich zgodę.

> [...]

    > organizowanego przez ta instytucje?

    Nie.

    > c) Czy sa jakies ograniczenia w publikowaniu danych personalnych osob

    Tak. Bez ich zgody nie możesz ich publikować.

    > Bede bardzo wdziecznyza pomoc i odeslanie do odpowiednich aktow prawnych
    > (prosilbym o podanie w miare mozliwosci konkretnych paragrafow a nie
    > calych ustaw jezeli to mozliwe).

    Dobry żart tynfa wart :)

    Ustawa o prawach autorskich i pokrewnych
    Ustawa o ochronie danych osobowych

    Nie są aż tak obszerne by ich nie przeglądnąć.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 3. Data: 2002-10-10 16:05:40
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > i go widać to nie ma problemu. Ale jeśli robiłeś zdjęcie temu komuś
    > lub też grupie osób to powinieneś mieć ich zgodę.

    jak zwykle uzywasz jezyka prawniczego. ktos sie "pałętał" warto byloby podac
    jakies podstawy prawne.

    ustawa o prawie autorskim

    Art. 81. 1. Rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na nim
    przedstawionej. W braku wyraźnego zastrzeżenia zezwolenie nie jest wymagane,
    jeżeli osoba ta otrzymała umówioną zapłatę za pozowanie.
    2. Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku:
    1) osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z
    pełnieniem przez nią funkcji publicznych, w szczególności politycznych,
    społecznych, zawodowych,
    2) osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie,
    krajobraz, publiczna impreza.

    ssj5