  • 1. Data: 2004-05-29 18:08:53
    Temat: jakie elementy na umowie o wykonanie mebli kuchennych ?
    Od: "plusz" <p...@i...nie.spamuj.pl>

    mam następujące pytanie
    podpisuję umowę o wykonanie i montaż mebli kuchennych i po przeczytaniu
    umowy wydaje mi się, że jest ona nieco "nieaktualna"

    sprzedawca to osoba fizyczna prowadząca działalność
    firma nazywa się Studio Meblowe "Kowalski" Jan kowalski

    1. Jak rozumiem na umowie oprócz tej nazwy warto wypisać jego REGON,NIP lub
    numer wpisu do ewidencji ?

    2. Czy podpisując z nim umowę obowiązuje "Ustawa o szczególnych warunkach
    sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca
    2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176)" ?

    mam zamiar kupić meble, montaż i sprzęt AGD - czy są jakieś zapisy, które
    warto zawrzeć w umowie ?

    czy zapis "w innych przypadkach mają zastosowanie przepisy kodeksu
    cywilnego" jeżeli w świetle ustawy o sprzedaży konsumenckiej jest jasno
    powiedziane, że niektóre artykuły kodeksu nie obowiązują ?

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 2. Data: 2004-05-29 18:47:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "plusz" <p...@i...nie.spamuj.pl> napisał w wiadomości

    > 1. Jak rozumiem na umowie oprócz tej nazwy warto wypisać jego REGON,NIP
    lub
    > numer wpisu do ewidencji ?

    Z punktu widzenia prawa cywilnego to bez sensu. Umowa ma jednoznacznie
    okreslać strony umowy. Nazwa firmy i jej siedziba w zupełności wystarczy.

    > 2. Czy podpisując z nim umowę obowiązuje "Ustawa o szczególnych
    warunkach
    > sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca
    > 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176)" ?

    Jeśli on jest firmą, to tak.

    > mam zamiar kupić meble, montaż i sprzęt AGD - czy są jakieś zapisy,
    które
    > warto zawrzeć w umowie?

    Weź umowę do ręki zastanó się, w jaki sposób można ją wykonać najmniejszym
    kosztem. Czyli jeśli napsioano, że ma być logówka, to wkładając cokolwiek,
    co się nazywa lodówką. W każdym razie ja zawierając takie umowy z reguły
    jej integralną częścią czyniłem projekt. To wiele załatwiało.

    > czy zapis "w innych przypadkach mają zastosowanie przepisy kodeksu
    > cywilnego" jeżeli w świetle ustawy o sprzedaży konsumenckiej jest jasno
    > powiedziane, że niektóre artykuły kodeksu nie obowiązują ?

    Jest bezsensowny. Ktoś kiedyś taką manierę wprowadził i po tym rozpoznaję,
    że umowa jest sporządzana przez laika. Przecież z samego prawa wynika, że
    w sprawach nieujętych w umowie stosuje się przepisu powszechnie
    obowiązujące. No i maniera prowadząca właśnie do takich błędów, jak Ty
    wychwyciłeś. W tym wypadku zastosowanie będą miały nie tylko przepisy
    kodeksu cywilnego.

  • 3. Data: 2004-05-30 07:08:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c9ajkg$1jk3$1@mamut1.aster.pl>, plusz wrote:
> [...]
    > firma nazywa się Studio Meblowe "Kowalski" Jan kowalski
    > 1. Jak rozumiem na umowie oprócz tej nazwy warto wypisać jego REGON,NIP lub

    Można, ale niekoniecznie trzeba. Powinny być dane które
    jednoznacznie identyfikują sprzedawcę.

    > 2. Czy podpisując z nim umowę obowiązuje "Ustawa o szczególnych warunkach
    > sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca
    > 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176)" ?

    Tak.

    > mam zamiar kupić meble, montaż i sprzęt AGD - czy są jakieś zapisy, które
    > warto zawrzeć w umowie ?

    Terminy usuwania usterek np.

    > czy zapis "w innych przypadkach mają zastosowanie przepisy kodeksu
    > cywilnego" jeżeli w świetle ustawy o sprzedaży konsumenckiej jest jasno
    > powiedziane, że niektóre artykuły kodeksu nie obowiązują ?

    Taki zapis jest zapisem bezsensownym i ma zapewne dodawać powagi i
    odpowiedniego (prawniczego) brzmienia umowie. Bez względu na to co w tej
    umowie jest to i tak nadrzędne są zawsze przepisy KC i innych. Inaczej
    mówiąc te punkty umowy które są z prawem (KC, etc) sprzeczne są i
    tak nieważne.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2004-05-30 09:23:02
    Od: "plusz" <p...@i...nie.spamuj.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message
    > Użytkownik "plusz" <p...@i...nie.spamuj.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Z punktu widzenia prawa cywilnego to bez sensu. Umowa ma jednoznacznie
    > okreslać strony umowy. Nazwa firmy i jej siedziba w zupełności wystarczy.

    ok - wielkie dzięki za pomoc :)
    rzeczywiście trochę chciałem "zmanierować" tą umowę
    w sumie przy umowach z "przedsiębiorcami" będącymi jednoosobową
    działalnością gospodarczą zwykle jest najwięcej problemów przy egzekwowaniu
    swoich praw

    dlatego chciałem dokładnie wiedzieć czy nie są potrzebne zapisy, które
    jednoznacznie już na poziomie umowy określą moje prawa