  • 1. Data: 2002-09-16 14:47:23
    Temat: jaki termin wydania zaswiadczenia?
    Od: "Agata W." <a...@p...onet.pl>

    Witam!
    Mam nastepujacy problem: Od miesiaca czekam bezskutecznie na wydanie przez
    bank zaswiadczenia, ktore musze zlozyc w Urzedzie Skarbowym, o stanie konta
    w dniu smierci mojego ojca. Bez niego nie moge wznowic postepowania
    spadkowego (pierwsze bylo prawie 5 lat temu, wtedy ojciec zmarl - a o
    dodatkowych kontach dowiedzialam sie dopiero teraz), bez tego nie moge
    oczywiscie odebrac pieniedzy. Bank nie moze wystawic, bo nie moga odtworzyc
    archiwum - jedyna osoba, ktora zna hasla - wyjechala gdzies na szkolenie.
    Ogolnie mowiac bank ma to w d..., a ja bym chciala jak najszybciej pieniadze
    :-)
    Czy ktos ma pomysl, jak to przyspieszyc? Czy bank ma jakis termin na
    wystawienie tego zaswiadczenia? W koncu archiwizacja to ich problem, ile
    mozna czekac? Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam,

    --

    Agata W.
    GG 1716598

  • 2. Data: 2002-09-17 21:29:32
    Temat: Re: jaki termin wydania zaswiadczenia?
    Od: "Beata " <b...@N...gazeta.pl>

    Agata W. <a...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Czy bank ma jakis termin na
    > wystawienie tego zaswiadczenia?

    Generalną zasadą jest, że obowiązuje tu termin administracyjny 30 dni na
    odpowiedź. Oczywiście liczy się ten termin od dnia następnego po dniu
    złożenia w banku (urzędzie) pisma- podania. Moja rada- składać zawsze pisma
    otrzymując na kopii pieczątkę wpływu. Jeżeli po 30 dniach nie ma odpowiedzi,
    proponuję pismo ponaglajace. Niestety jest to termin tylko instrukcyjny w
    Twoim wypadku i można ewentualnie pisać później do instytucji kontrolującej
    pracę banków (jeżeli takowa istnieje) o nierzetelności danego banku.
    Pozdrawiam
    Beata