  • 1. Data: 2004-02-05 19:26:50
    Temat: jaka kolejnośc dziedziczenia??
    Od: "Docia" <h...@i...pl>

    Witam,

    gdybyście mogli mi pomóc bo nie wiem czy się tak da.......

    zmarła babcia
    w chwili jej śmierci żyło dwóch synów i ich żony oraz wnuki od obydwu synów.
    Babcia pozostawiła dom.
    W chwili obecnaj jeden z synów nie żyje a drugi chce się zrzec swojej części
    (jego żona nie żyje) na rzecz żony zmarłego syna.

    jak orzeknie sąd?
    czy drugi syn mże się zrzez spadku na kogoś konkretnego czy też jego część
    przejdzie na jego dzieci?

    pozdrawiam
    Dorota

  • 2. Data: 2004-02-05 21:18:12
    Temat: Re: jaka kolejnośc dziedziczenia??
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Docia" <h...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    części
    > (jego żona nie żyje) na rzecz żony zmarłego syna.

    Po babci dziedziczą obaj synowie, ich żony nie dziedziczą, ich dzieci też
    nie. Decydyjące jest to, kto zył w chwili smierci babci.

    > jak orzeknie sąd?

    Stwierdzi nabycie spadku przez obu synów po połowie, nie ma znaczenia, że
    jeden juz nie żyje.
    Spadek przypadający zmarłemu synowi wchodzi do masy spadkowej po nim i
    dziedziczą go w dalszej kolejności jego żona i dzieci, (a jeżeżeli nie ma
    dzieci wtedy żona i brat) w takich częściach w jakich dziedziczą po tym
    zmarłym synu

    > czy drugi syn mże się zrzez spadku na kogoś konkretnego czy też jego część
    > przejdzie na jego dzieci?

    NIe można zrzec się spadku na rzecz konkretnej osoby, istnieje mozliwosc
    zbycia spadku już przyjętego, ale rzadko stosowana. Jeżeli drugi syn odrzuci
    spadek, wtedy będzie traktowany jakby nie dozył jego otwarcia i w jego
    miejsce wejdą jego dzieci. Jego zona nie dziedziczy po babci.

    to co wchodzi w skład spadku jest nieistotne. Kwestie podziału owego domu
    załatwioa się w odddzielnym postepowaniu

    pozdrawiam
    R.F.
    iudex in spe