  • 1. Data: 2007-09-27 13:39:07
    Temat: jak wyglada sprawa gwarancji
    Od: "JENY" <J...@o...pl_>

    Witam,
    czy kupujac na aukcjach internetowych towar ,ktory podlega
    zwrotowi-reklamacji , zwrot kosztow wysylki pokrywa sprzedawca?
    Czy sprzedawca powinien zwrocic kwote lacznie z transportem przed
    otrzymaniem towaru czy po ?
    Sprawa dotyczy troche ciezkiej rzeczy,ktorej wartosc transportu wynosi
    150zł.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-09-27 13:52:37
    Temat: Re: jak wyglada sprawa gwarancji
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    JENY pisze:
    > Witam,
    > czy kupujac na aukcjach internetowych towar ,ktory podlega
    > zwrotowi-reklamacji , zwrot kosztow wysylki pokrywa sprzedawca?

    W przypadku gwarancji - tak jak się umówisz ze sprzedawcą, zazwyczaj
    na swój koszt.

    W przypadku niezgodności towaru z umową - koszt przesyłki ponosi
    sprzedawca

    W przypadku zwrotu - koszt przesyłki ponosisz Ty.

    > Czy sprzedawca powinien zwrocic kwote lacznie z transportem przed
    > otrzymaniem towaru czy po ?

    Jeśli ma zwrócić, to raczej po.

    > Sprawa dotyczy troche ciezkiej rzeczy,ktorej wartosc transportu wynosi
    > 150zł.

    Ale jak się dogadasz, to może zwróci przed? Najpierw musisz jednak
    dostarczyć towar, sprzedawca musi uznać reklamację w związku z
    niezgodnością z umową i dopiero możesz żądać zwrotu kosztów transportu.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-09-27 13:58:18
    Od: "JENY" <J...@o...pl_>

> [...]
    > dostarczyć towar, sprzedawca musi uznać reklamację w związku z
    > niezgodnością z umową i dopiero możesz żądać zwrotu kosztów transportu.

    ale nie przepisu odnosnie praw konsumenta,ze musi przelac naleznosc (koszty
    wysylki w obie strony) przed moja wysylka?
    Gwarancja wynikla z winy sprzedawcy.
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-09-27 14:00:32
    Od: "JENY" <J...@o...pl_>

    mala poprawka zdania:
    "ale nie ma przepisu odnosnie praw konsumenta,ze musi przelac naleznosc
    (koszty..."

  • 5. Data: 2007-09-27 14:00:53
    Od: <s...@a...pl>

    > W przypadku niezgodności towaru z umową - koszt przesyłki ponosi
    > sprzedawca

    A co w przypadku nieuznania reklamacji z tego tytułu? Klient przed odbiorem
    rzeczy musi mi zwrócic ten koszt?

  • 6. Data: 2007-09-27 14:03:11
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    s...@a...pl pisze:

    > A co w przypadku nieuznania reklamacji z tego tytułu? Klient przed odbiorem
    > rzeczy musi mi zwrócic ten koszt?

    W praktyce jest tak, że klient ponosi ten koszt wysyłając produkt w
    ramach reklamacji i nie otrzymuje zwrotu kosztów, jeśli reklamacja jest
    nieuzasadniona.

  • 7. Data: 2007-09-27 14:04:32
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    JENY pisze:

    > ale nie przepisu odnosnie praw konsumenta,ze musi przelac naleznosc
    > (koszty wysylki w obie strony) przed moja wysylka?

    Nie ma.

    > Gwarancja wynikla z winy sprzedawcy.

    Mówimy o gwarancji, czy reklamacji z tytułu niezgodności towaru z
    umową? Bo w przypadku gwarancji sprzedawca nie musi oddawać kosztów
    transportu, nawet w przypadku jej uznania, jeśli nie obiecywał zwrotu
    tych kosztów w warunkach gwarancji.

  • 8. Data: 2007-09-27 14:10:58
    Od: "JENY" <J...@o...pl_>

> [...]
    > Bo w przypadku gwarancji sprzedawca nie musi oddawać kosztów transportu,
    > nawet w przypadku jej uznania, jeśli nie obiecywał zwrotu tych kosztów w

    mowimy o reklamacji, tego produktu juz nie chce.
    Chce aby sprzedawca oddal mi za koszty wysylki przed moja wysylka
    reklamowanego produktu.
    Koszt wysylki 150zł + czasochlonne opakowanie.
    Czy sprzedawca ma prawo odmowic wplaty zsumowanej kwoty przed moja wysylka?
    Jesli tak w jaki sposob go przekonac do wplaty lub jakich argumentow prawny
    jesli takie sa uzyc wobec niego.
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2007-09-27 14:12:50
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    JENY pisze:

> [...]
    > Czy sprzedawca ma prawo odmowic wplaty zsumowanej kwoty przed moja wysylka?
    > Jesli tak w jaki sposob go przekonac do wplaty lub jakich argumentow

    Podstawowe pytanie: dlaczego nie chcesz tego produktu?

  • 10. Data: 2007-09-27 14:16:38
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    JENY pisze:

    > mowimy o reklamacji, tego produktu juz nie chce.
    > Chce aby sprzedawca oddal mi za koszty wysylki przed moja wysylka
    > reklamowanego produktu.

    Nierealne. Ustawa mówi o zwrocie kosztów poniesionych przez
    kupującego, czyli najpierw kupujący ponosi koszty, potem sprzedawca
    uznaje reklamacje i mu je zwraca.

    Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie
    Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r.
    art. 8 p. 2
    "Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
    sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
    kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
    materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia."