  • 1. Data: 2007-09-27 13:48:00
    Temat: Wymiana dowodu i karteczka do US
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    Witam
    Mam takie pytanie. Przy wymianie dowodu na nowy (czyli bez zmiany
    moich danych osobowych) zostal na mnie nalozony obowiazek
    poinformowania urzedu skarbowego o jego wymianie (czyli defacto
    zmianie numeru dowodu). Rozumiem ze obowiazek na mnie wisi jesli
    zmieniam np. nazwisko (bo przy przemeldowaniu i zmianie urzedu i tak
    go informuje ze tutaj bede teraz wystawal w kolejkach) i dane w
    systemie ulegaja zmianie. Ale po co mam tam lazic czy slac listy z
    powodu zmiany numeru? NIP mam zawsze ten sam obojetnie ile razy
    zmienie nazwisko i przeprowadze sie w z jednego miejsca w drugie. Na
    co us wiadomosc jaki mam numer dowodu. Chca sie dopytac przy zarobkach
    =0 skad mialem 30 zlotych?

    Jak brzmi akt ktory naklada na mnie obowiazek zgloszenie i zgloszenia
    czego do us?

  • 2. Data: 2007-09-27 15:05:05
    Temat: Re: Wymiana dowodu i karteczka do US
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    SzalonyKapelusznik wrote:
> [...]
    > =0 skad mialem 30 zlotych?
    >
    > Jak brzmi akt ktory naklada na mnie obowiazek zgloszenie i zgloszenia

    Ustawa o NIP
    Naklada na ciebie obowiązek poinformowania US o zmianie jakichkolwiek
    danych, które podaje się na druku NIP-3. A numer dowodu jest jedną z nich.
    Zamiast stękać znajdź sobie druk NIP-3 w internecie wypełnij i wyślij.
    Skąd miałes na znaczek raczej nie będą pytać.

  • 3. Data: 2007-09-27 15:28:27
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 27 Sep 2007 10:05:05 -0500, witek napisał(a):

    > Naklada na ciebie obowiązek poinformowania US o zmianie jakichkolwiek
    > danych, które podaje się na druku NIP-3. A numer dowodu jest jedną z nich.

    A te 60 dni to się mam nadzieję liczy od dnia odebrania dowodu? Bo mój
    to już tyle leży w urzędzie i czeka aż będę w pobliżu.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 4. Data: 2007-09-27 15:35:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Henry (k) wrote:

    > A te 60 dni to się mam nadzieję liczy od dnia odebrania dowodu? Bo mój
    > to już tyle leży w urzędzie i czeka aż będę w pobliżu.

    30 dni chyba, nie 60.
    No i od momentu kiedy dowód zostanie ci wydany.
    Dopóki go nie odebrałeś to go nie masz. To że sobie leży w urzedzie jest
    bez znaczenia, bo jeszcze nie został wydany,

  • 5. Data: 2007-09-27 18:22:10
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    [...]

    > Ustawa o NIP

    Jest napisane na formularzu. W gruncie rzeczy, to powinno się
    informować US nawet w przypadku zmiany adresu poczty elektronicznej,
    jeśli się taki adres podało przy rejestracji.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 6. Data: 2007-09-27 20:42:11
    Od: Klara Bemol <h...@w...pl>

    Henry (k) napisał(a):

    > A te 60 dni to się mam nadzieję liczy od dnia odebrania dowodu? Bo mój
    > to już tyle leży w urzędzie i czeka aż będę w pobliżu.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Henry

    na odebranie dowodu ma się 60 dni od daty, którą wyznaczono

    po tym czasie możesz złożyć następny wniosek, oczywiście uiszczając
    kolejną opłatę i czekając kolejny miesiąc

  • 7. Data: 2007-09-27 21:17:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Klara Bemol wrote:

    > na odebranie dowodu ma się 60 dni od daty, którą wyznaczono

    a gdzie to jest zapisane ?

  • 8. Data: 2007-09-28 08:14:46
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 27 Sep 2007 10:35:34 -0500, witek napisał(a):

    > 30 dni chyba, nie 60.

    Z ustawy wyczytałem że 30 dni na pierwsze zgłoszenie identyfikacyjne
    żeby dostać NIP, a potem 60 dni na aktualizacje - ale czytałem starą
    ustawę - może coś zmienili.

    > No i od momentu kiedy dowód zostanie ci wydany.

    Super :-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 9. Data: 2007-09-28 17:10:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Henry (k) wrote:

    > Z ustawy wyczytałem że 30 dni na pierwsze zgłoszenie identyfikacyjne
    > żeby dostać NIP, a potem 60 dni na aktualizacje - ale czytałem starą
    > ustawę - może coś zmienili.

    dlatego pytam bo mi sie 60 dni z niczym nie kojarzy. a narazie szukac mi
    sie nie chce :)