  • 1. Data: 2003-09-03 21:19:09
    Temat: jak wyglada sprawa drobnych wykroczen przez nieletnich?
    Od: "Kubaz" <k...@w...pl>

    jak w temacie, wykroczenia drobne takie jak przebywanie np. w miescie bez
    opiekuna w godzinahc nocnych czy tez inne drobne rzeczy, nie odwoza na
    komisariat tylko spisuja - to wiem, ale kiedy rodzic otrzymuje informacje o
    tym? slyszalem ze 2 razy spisac sie mozna dac a za 3 razem wzywaja rodzicow
    czy to prawda? jesli nie to jak to wyglada? aha i jesli juz beda wzywac tych
    rodzicow na komisariat to czy pokaza im kartoteke zeby wiedzieli co ich
    synek/coreczka przeskrobal/bala ?

    kubaz

  • 2. Data: 2003-09-04 06:19:10
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > czy to prawda? jesli nie to jak to wyglada? aha i jesli juz beda wzywac tych
    > rodzicow na komisariat to czy pokaza im kartoteke zeby wiedzieli co ich
    > synek/coreczka przeskrobal/bala ?

    Ja kiedys zatrzymalem takich 3 12-14 latkow, co urwali lusterko w
    samochodzie. Tj. nie mam 3 rak ;) ale zlapalem porzadnie jednego, a
    pozostalych chyba sila woli. Zostali zabrani na komisariat i tam
    urzadzono im takie pranie mozgu, ze pod koniec przyznali sie, ze sa
    chorzy psychicznie ;)) Nawet bylo mi ich wtedy zal, ale jak znaleziono
    przy nich pisaki i policjant spytal sie gdzie ostatnio "mazali" to juz
    mi minelo. Rodzice byli tam juz po 30-stu minutach ...

  • 3. Data: 2003-09-04 07:58:37
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Kubaz <k...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bj5lsl$ako$...@a...news.tpi.pl...
    > jak w temacie, wykroczenia drobne takie jak przebywanie np. w miescie bez
    > opiekuna w godzinahc nocnych czy tez inne drobne rzeczy, nie odwoza na
    > komisariat tylko spisuja - to wiem,

    to zle wiesz :)

    ale kiedy rodzic otrzymuje informacje o
    > tym? slyszalem ze 2 razy spisac sie mozna dac

    co tzn. " mozna sie dac spisac "?

    a za 3 razem wzywaja rodzicow
    > czy to prawda?

    zalezy od tego co przeskrobal jak to nazywasz taki nielat :)

    jesli nie to jak to wyglada?

    mozna rowniez nielata zatrzymac w izbie dziecka jesli beda wskazywaly na to
    pewne okolicznosci np. klopot w ustaleniu tozsamosci ...natychmiast jednak
    powiadamia sie rodzicow

    aha i jesli juz beda wzywac tych
    > rodzicow na komisariat to czy pokaza im kartoteke zeby wiedzieli co ich
    > synek/coreczka przeskrobal/bala ?

    ponadto moga poinformowac, ze sprawe przekazuja do sadu opiekunczego celem
    dalszych czynnosci

    Sandra

  • 4. Data: 2003-09-04 12:53:30
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Kubaz" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    tych
    > rodzicow na komisariat to czy pokaza im kartoteke zeby wiedzieli co ich

    Teoretycznie:
    Nieletni do 17 lat odpowiadają tylko za wykroczenia na podstawie ustawy o
    nieletnich. W zależności od rodzaju wykroczenia czy przestępstwa
    postępowanie jest różne. Nie ma czegoś takiego, że najpierw 2 razy poucza
    się, a później zatrzymujemy czy coś podobngo. Policjant, jeśli jest to
    znaczny czym, a zachodzą podstawy do zatrzymania (tożsamość nieustalona,
    groźba ucieczki lub zatarcia śladów itp) ma prawo zatrzymać osobę.
    W innym przypadku ustala tylko dane sprawcy. Ale równocześnie, gdy dojdzie
    do wniosku, że wystarczy uwaga słowna to tyle i koniec, jeśli zaś uważa
    inaczej (np. ma wiedzę, iż ta osoba była już wcześniej przyłapana) to po
    zakończeniu służby powinien napisać notatkę do specjalisty od nieletnich.
    Specjalista od nieletnich może wezwać rodziców, zawiadomić sąd rodzinny,
    szkołe itd.