  • 1. Data: 2006-03-14 10:35:10
    Temat: jak sprawdzic prawomocnosc wyroku
    Od: "topik" <j...@g...com>

    Witam,

    znam sygnature sprawy, w której zostal wydany wyrok, ale strona
    wniosla apelacje. Chodzi o 21 XVII Amc 42/04 - powództwo przeciwko
    Raiffeisen Bank w zwiazku z pobieraniem oplaty za opóznienie w
    splacie karty kredytowej. Przymierzam sie do wytoczenia sprawy mojemu
    bankowi, ale chcialbym najpierw sprawdzic, jak zakonczyla sie
    tamta.

    Czy mozna w ogóle sprawdzic taka sprawe (to z powództwa
    prywatnego zdaje sie), jesli tak to czy da sie to zrobic zdalnie, a
    jesli nie to do jakiego sadu trzeba pójsc (dowolnego, czy tego,
    który prowadzil sprawe) ?

    Z góry dzieki za informacje

    Kuba

  • 2. Data: 2006-03-14 10:43:28
    Temat: Re: jak sprawdzic prawomocnosc wyroku
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    topik napisał(a):
> [...]
    > prywatnego zdaje sie), jesli tak to czy da sie to zrobic zdalnie, a
    > jesli nie to do jakiego sadu trzeba pójsc (dowolnego, czy tego,

    1. zwrócić się do sądu, który prowadzi sprawę
    2. prawomocne orzeczenia w sprawie klauzul niedozwolonych są publikowane
    w Monitorze Sądowym i Gospodarczym - poszukać

    ale jeśli była apelacja, to wątpię żeby postępowanie się zakończyło, te
    sprawy trwają latami

    KG

  • 3. Data: 2006-03-14 19:16:32
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    topik wrote:
> [...]
    > wniosla apelacje. [...] Przymierzam sie do wytoczenia sprawy mojemu
    > bankowi, ale chcialbym najpierw sprawdzic, jak zakonczyla sie

    Na początek zaproponuję trywialne rozwiązanie: zadzwonić do
    odpowiedniego sądu i zapytać. Działa.

    -------------------+
    -------------------+

  • 4. Data: 2006-03-15 09:22:27
    Od: "topik" <j...@g...com>

    Paweł Sakowski wrote:

    > Na początek zaproponuję trywialne rozwiązanie: zadzwonić do
    > odpowiedniego sądu i zapytać. Działa.

    O, super - tak spróbuję zrobić.

    Co do Monitora, to nie znalazłem edycji elektronicznej w internecie;
    jest to to w Lexie?

    Ciekawi mnie opinia, że "takie sprawy ciągną się latami". Jak była
    apelacja, to wystarczy chyba jedna rozprawa w Apelacyjnym i tyle -
    sprawa przecież nie jest skomplikowana. Ale sprawdzę, jeśli się
    czegoś dowiem, napiszę, może komuś się przyda.

    Pozdrawiam

    Kuba

  • 5. Data: 2006-03-23 08:00:48
    Od: "topik" <j...@g...com>

    Sprawdziłem. Apelacja została oddalona przez Sąd Apelacyjny w
    Warszawie VI Wydział Cywilny wyrokiem z dnia 13 stycznia 2006.

    Znaczy to, że będę składał pozew przeciwko swojemu bankowi.
    Innych, których bank zrobił w ten sam sposób na kaskę, też do tego
    zapraszam :-) Gdyby ktoś nie wiedział jak, proszę pisać, w miarę
    możliwości pomogę, w imię solidarności konsumenckiej.

    Pozdrawiam

    Kuba
    j...@g...com