    From: "jaQbek [z pracy]" <j...@p...null>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: jak się sklada pozew w sądzie ?
    Date: Fri, 4 Apr 2008 13:42:32 +0200

    Prawdopodobnie zostanę zmuszony do złożenia w sądzie sprawy przeciwko
    człowiekowi, którego nająłem do wykończenia mieszkania. Prace zrobil źle, ze
    złych materiałów, co póki co potwierdziło mi kilka osób, które oglądały
    efekty jego prac. Niestety opinii rzeczoznawcy nie mam. Jak taką sprawę się
    składa? Podejrzewam, że będzie to proces cywilny. Chcę odzyskac pieniądze
    wpłacone mu jako zaliczka oraz te, jakie muszę włożyć w naprawienie szkód po
    nim - nowa ekipa policzyła sobie bowiem dodatkowe pieniądze za robienie po
    nim. Mam zrobione zdjęcia przed tym, jak zmieniłem ekipę. Nagrań z nim nie
    mam, mam tylko SMS - a w ktorym daję mu termin na opuszczenie lokalu. Nie
    zebrał swoich rzeczy, więc pozbierałem je do siatek i złożyłem w jednym
    miejscu w mieszkaniu. Teraz twierdzi, że mu narzędzia pokradłem.
    Dodatkowo, wbrew umowie, urządził sobie u mnie noclegownię, i pewnego dnia
    wszedl do mieszkania i zaczął ubliżać mi i człowiekowi, który był wówczas ze
    mną w mieszkaniu.
    Od momentu, jak powiedziałem mu o rozwiązaniu umowy, zaczyna wygrażać mi,
    dzwoni co chwilę, próbuje wplątać w to moich rodziców (przypadkowo jesteśmy
    z tej samej miejscowości).
    Aha - i w kórym sądzie powiniennem złożyć sprawę? Tam, gdzie oboje jesteśmy
    zameldowani, czy w miejscu wykonywania umowy?