  • 1. Data: 2006-07-13 11:28:23
    Temat: jak przebiega taka procedura prawna ?
    Od: "Dark" <d...@w...pl>

    Witam wszystkich,

    Prosze fachowców o pomoc w rozstrzygnięciu następującej kwestii:
    -czy odwołanie od orzeczenia Samorządowego Kolegium Odwoławczego do
    Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego wymaga jakiejs
    szczególnej, fachowej formy czy moze to napisac zwykły śmiertelnik?

    -czy takie odwołanie spowoduje rozpoczęcie normalnego procesu z
    koniecznościa uczestnictwa (własnego lub pełnomocnika) czy jest to
    tylko
    sprawa "na dokumentach"

    -jeśli normalna sprawa - czy należy (ze względu na skomplikowanie
    prawa) lub
    warto miec adwokata z urzędu? Jak się ewentualnie ubiegać o takiego
    "z
    urzędu" jeszcze przed złożeniem odwołania?

    - czy jesli decyzja Kolegium jest merytorycznie właściwa (ze względu
    na
    przepisy) ale społecznie niesprawiedliwa (podtrzymanie decyzji Zarzadu
    Dróg
    Miejskich co do kary za stojące na cześci chodnika cegły po zmarłym
    mężu) ze
    względu na b. niskie dochody i chorobę tej starszej Pani jest szansa
    -
    dokumentujac niskie dochody i dokumentację leczenia pooperacyjnego -
    na
    wygranie czy liczy się tylko twarda litera prawa?

    Dzięki z góry za pomoc
    Pozdrawiam
    D.

  • 2. Data: 2006-07-13 14:29:34
    Temat: Re: jak przebiega taka procedura prawna ?
    Od: stern <s...@0...pl>

    Dark napisał(a):
> [...]
    > Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego wymaga jakiejs
    > szczególnej, fachowej formy czy moze to napisac zwykły śmiertelnik?

    można napisać samemu sobie, jeśli o to pytasz.
    Pełnomocnikiem może być tylko adwokat/radca prawny

    > -czy takie odwołanie spowoduje rozpoczęcie normalnego procesu z
    > koniecznościa uczestnictwa (własnego lub pełnomocnika) czy jest to
    > tylko
    > sprawa "na dokumentach"

    na dokumentach (fajne określenie :) )

> [...]
    > "z
    > urzędu" jeszcze przed złożeniem odwołania?

    Art. 246. § 1. Przyznanie prawa pomocy osobie fizycznej następuje:
    1) w zakresie całkowitym - gdy osoba ta wykaże, że nie jest w stanie
    ponieść jakichkolwiek kosztów postępowania;
    2) w zakresie częściowym - gdy wykaże, że nie jest w stanie ponieść
    pełnych kosztów postępowania, bez uszczerbku utrzymania koniecznego dla
    siebie i rodziny.
    § 2. Osobie prawnej, a także innej jednostce organizacyjnej
    nieposiadającej osobowości prawnej, prawo pomocy może być przyznane:
    1) w zakresie całkowitym - gdy wykaże, że nie ma żadnych środków na
    poniesienie jakichkolwiek kosztów postępowania;
    2) w zakresie częściowym - gdy wykaże, że nie ma dostatecznych środków
    na poniesienie pełnych kosztów postępowania.
    § 3. Adwokata, radcę prawnego, doradcę podatkowego lub rzecznika
    patentowego można ustanowić dla strony, która nie zatrudnia lub nie
    pozostaje w innym stosunku prawnym z adwokatem, radcą prawnym, doradcą
    podatkowym lub rzecznikiem patentowym. Nie dotyczy to adwokata, radcy
    prawnego, doradcy podatkowego lub rzecznika patentowego ustanowionego na
    podstawie przepisów o prawie pomocy.

    zernknij w ustawę o postępowaniu przed sądami administracyjnymi
    dział V Rozdział 3

> [...]
    > dokumentujac niskie dochody i dokumentację leczenia pooperacyjnego -
    > na wygranie czy liczy się tylko twarda litera prawa?

    nie da się odpowiedzieć nie znając akt sprawy.

    pozdrawiam

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 3. Data: 2006-07-13 15:15:57
    Od: "Dark" <d...@w...pl>

    > na dokumentach (fajne określenie :) )

    > na dokumentach (fajne określenie :) )

    Jeszcze raz się upewnię bo nie wiem czy tylko przytaczasz bo ci sie
    podoba
    określenie czy odpowiadasz że na podstawiwe zebranej dotychczas
    dokumentacji.

    Zatem postępowanie jest na dokumentacji i nie będzie typowej rozprawy
    (aw) z
    koniecznością uczestniczenia strony lub pełnomocnika? I w zasadzie
    tylko
    poinfomują o decyzji? Czy od tego wyroku jest jeszce odwołanie?

    Czy radzisz odwołać się od tej decyzji jesli kwota kary jest dla tej
    Pani 1/3 wysokości jej renty czy cos sie tutaj ryzykuje i nie warto.

    Nurtuje nie jeszcze jedno pytanie:
    A co z kosztami rozprawy jesli Sąd orzeknie słuszność kary -
    będzie musiała zapłacić?

    Dzieki za odp i prosze jeszcze o dopowiedzenie
    Dark

  • 4. Data: 2006-07-13 15:30:17
    Od: stern <s...@0...pl>

    Dark napisał(a):

    > Jeszcze raz się upewnię bo nie wiem czy tylko przytaczasz bo ci sie
    > podoba
    > określenie czy odpowiadasz że na podstawiwe zebranej dotychczas
    > dokumentacji.

    to drugie

> [...]
    > (aw) z
    > koniecznością uczestniczenia strony lub pełnomocnika? I w zasadzie

    jest rozprawa, ale stawiennictwo nieobowiazkowe

    > Czy od tego wyroku jest jeszce odwołanie?

    tak, do NSA, tam juz musi byc adw./r.pr.

    > Czy radzisz odwołać się od tej decyzji jesli kwota kary jest dla tej
    > Pani 1/3 wysokości jej renty czy cos sie tutaj ryzykuje i nie warto.

    warto sie odwolac, ryzyko niewielkie, koszty minimalne

    > Nurtuje nie jeszcze jedno pytanie:
    > A co z kosztami rozprawy jesli Sąd orzeknie słuszność kary -
    > będzie musiała zapłacić?

    tak

    > Dzieki za odp i prosze jeszcze o dopowiedzenie

    u r welcome :D

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 5. Data: 2006-07-14 12:46:02
    Od: "Dark" <d...@w...pl>

    > tak

    Czy się dobrze rozumiemy? Ja mam na myśli zapłatę nie kary - bo to
    oczywiste jak zasądzą (podtrzymają )wcześniejszy wyrok, ale koszty
    rozprawy.

    Czy to miałeś na myśli?

    Jaka jest wysokość takich przeciętnych kosztów tego typu sprawy w
    takim sądzie?

    D.