  • 1. Data: 2006-10-18 16:11:27
    Temat: jak ominac klauzure o zakazie pracy u konkurencji?
    Od: p...@g...com

    Witam grupowiczow.
    Moja przyjaciolka prosila mnie, abym zapytal gdzies o obecnych
    mozliwosciach ominiecia klauzuli, ktora podpisala na umowie o prace, ze
    po jej zakonczeniu nie bedzie mogla przez X czasu pracować w
    konkurencyjnej firmie.
    Czy da sie to w jakikolwiek sposob ominac lub ukrocic ?
    Bede wdzeczny za wszelka pomocna sugestie :)

  • 2. Data: 2006-10-18 16:12:10
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    p...@g...com wrote:
> [...]
    > konkurencyjnej firmie.
    > Czy da sie to w jakikolwiek sposob ominac lub ukrocic ?
    > Bede wdzeczny za wszelka pomocna sugestie :)

    Po to ją wymyślono, żeby się nie dało.

  • 3. Data: 2006-10-18 16:40:10
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > Po to ją wymyślono, żeby się nie dało.

    ze skonstruowana, pracodawca moze sie podetrzec :)

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 4. Data: 2006-10-18 17:05:48
    Od: MK <X...@p...fm>

    p...@g...com napisał(a):
> [...]
    > konkurencyjnej firmie.
    > Czy da sie to w jakikolwiek sposob ominac lub ukrocic ?
    > Bede wdzeczny za wszelka pomocna sugestie :)

    O ile mi wiadomo po rozwiązaniu umowy o prace żadne zobowiązanie cie nie
    ograniczają. jedynie co to nowy pracodawca może cie nie przyjąć do
    pracy ze względu na umowy między firmami o niezatrudnianiu pracowników
    konkurencji.

    MK

  • 5. Data: 2006-10-18 17:06:54
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    fotomania napisał(a):

    > Dlaczego wypisujesz takie rzeczy ??
    > Ten zapis jest martwy i mozna go sobie wsadzic w buty , chyba ze firma jest
    > bogata i ma zamiar izolowac pracownika z wlasnych srodkow wtedy sie da .
    > Ogolnie przepis jest tak zawily ze trzeba niezlego "kunia" zeby pociagnal
    > ten woz :)

    Nie jestem przekonany.
    Dobrze napisana umowa i pracownik w przypadku jej złamania płaci
    odszkodowanie (art. 101.
    To że niektórzy nie umią sensownie napisać takiej umowy to inna sprawa.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 6. Data: 2006-10-18 17:08:13
    Od: "fotomania" <jacek@WYWAL__TO.FOTOMANIA.PL>

    Użytkownik "witek" <w...@s...gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości

> [...]

    Ogolnie przepis jest tak zawily ze trzeba niezlego "kunia" zeby pociagnal
    Do tego masz jakies trzy jezeli nie wiecej wyrokow SN w ktorych to jest
    jeszcze bardziej namieszane jedna jest wyrok SN z dnia 1 lipca 1998r .
    Ogolnie zastanawiam sie czy to caly czas ma charakter umowy wzajemnej czy po
    zmianie 101 KP cos bardzo istotnego w tej kwestii sie zmienilo .

    Jaca

  • 7. Data: 2006-10-18 17:37:24
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia 18 Oct 2006 09:11:27 -0700, p...@g...com napisał(a):

> [...]
    > mozliwosciach ominiecia klauzuli, ktora podpisala na umowie o prace, ze
    > po jej zakonczeniu nie bedzie mogla przez X czasu pracować w

    Czy ta konkurencyjna firma jest wymieniona z nazwy?
    Kwota wynagrodzenia za "pozostawianie" na bezrobociu z tytułu umowy o
    zakazie zatrudnienia u konkurencji jest oznaczona i wypłacana tej Twojej
    koleżance?

  • 8. Data: 2006-10-18 18:17:54
    Od: "Szymon" <s...@o...pl>

    Zależy co jest w zapisie. W radykalnym przypadku może zarejestrować
    działalność i świadczyć nowej firmie usługę do czasu kiedy zakaz przestanie
    obowiązywać. Ale wszystko zależy od zapisu.

> [...]
    > Kwota wynagrodzenia za "pozostawianie" na bezrobociu z tytułu umowy o
    > zakazie zatrudnienia u konkurencji jest oznaczona i wypłacana tej Twojej

    Jakby integralny zapis, inaczej to głupotą było podpisanie takiego
    zobowiązania. W dodatku krzywdzący wyraźnie jedną ze stron brak wypłaty
    pieniędzy za ten okres, można by z tej strony ugryźć.

    Sz.

  • 9. Data: 2006-10-18 18:34:08
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik <proximm@.com...
[...]

    --------
    Jesli jest tylko klauzula o zakazie konkurencji a pracodawca nic nie daje w
    zamian, to jest to klauzala nie wazna.
    Ze strony pracodawcy musi byc rekompensata za żądanie niekonkurowania. Ta
    rekompensata ma swoja minimalna wysokosc - 25% uposazenia.
    Wiecej, zakaz konkurencji musi byc ujety w osobnej umowie - tu nie mam
    pelnej pewnosci.
    Trza by bylo przeszukac portale prawnicze pod katem: zakaz konkurencji.
    Chocby tu: http://www.infor.pl/szukaj/wyniki.html ,
    http://www.monitorprawapracy.pl/szukaj.php
    Jesli to wszystko jest, to bezposrednie ominiecie bedzie trudne bez
    zaplacenia kary wskazanej w klauzuli.

    Jak mozesz, to podaj tresc tej klauzuli.
    --
    --pozdr.czes

  • 10. Data: 2006-10-18 18:35:37
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Wed, 18 Oct 2006 20:17:54 +0200, Szymon napisał(a):

    > W dodatku krzywdzący wyraźnie jedną ze stron brak wypłaty
    > pieniędzy za ten okres, można by z tej strony ugryźć.

    Jeżeli nie otrzymała wynagrodzenia - to nie ma żadnej umowy o zakazie
    konkurencji i koniec tematu.