  • 1. Data: 2004-01-11 12:57:24
    Temat: jak odzyskac samochod...
    Od: "andrew" <a...@o...pl>

    ...mam problem - mianowicie moj samochod ktory leasinguje na prowadzona
    przez siebie dzialalnosc gospodarcza uzytukje moja zona z ktora sie
    rozwodze - nie chce mi go dobrowolnie oddac - czy w takim wypadku powinienem
    sie udac na policje czy musze poczekac na rozwod - ewentualnie co moge
    zrobic?

  • 2. Data: 2004-01-11 13:57:02
    Temat: Re: jak odzyskac samochod...
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "andrew" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    Najprościej będzie wezwać ją pisemnie do wydania samochodu, który jak
    rozumiem jej własności nie stanowi. Odmowa wydania stanowi tym samym
    przywłaszczenie tego samochodu, co jest przestępstwem.

  • 3. Data: 2004-01-12 07:48:23
    Od: "andrew" <a...@o...pl>

    A czy moze stanowic wlasnosc samochod ktory jest leasingowany prez moja
    firme (tzn dzialalnosc gospodarcza) - co prawda byl wziety w leasing jeszcze
    podczas trwania malzenstwa. OK - a jesli nie odbierze listu poleconego - lub
    za zwrotnym potwierdzeniem odbioru?

  • 4. Data: 2004-01-12 12:14:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    jeszcze
    > podczas trwania malzenstwa. OK - a jesli nie odbierze listu poleconego -

    Samochód jest własnością firmy leasingowej. Ty jesteś jego użytkownikiem.
    To, kiedy wzięto go w leasing nie ma znaczenia, bo to nie było nabycie.
    Jeśli nie odbierze listu poleconego to po prostu będzie dowód na to, że
    próbowałeś. W sumie przestępstwo już popełniła. To pismo do niej, to po
    to, by później nie twierdziła, ze nie wiedziała, że Ty chcesz ten
    samochód.