  • 1. Data: 2008-04-07 17:10:54
    Temat: "jak nie to pożałujesz tego!"
    Od: "Anna Jaworska" <m...@c...pl>

    Urzędnik państwowej instytucji (Urząd Morski) w sprzeczce ze mną użył
    zwrotu: "jak nie to pożałujesz tego".
    Czy mógł tak powiedzieć?

  • 2. Data: 2008-04-07 17:15:39
    Temat: Re: "jak nie to pożałujesz tego!"
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Anna Jaworska wrote:
    > Urzednik panstwowej instytucji (Urz?d Morski) w sprzeczce ze mn? u?y?
    > zwrotu: "jak nie to po?a?ujesz tego".
    > Czy móg? tak powiedzieae?

    Skoro powiedział to znaczy, że mógł.

  • 3. Data: 2008-04-07 17:17:36
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Anna Jaworska" <m...@c...pl> napisał

    > Urzędnik państwowej instytucji (Urząd Morski) w sprzeczce ze mną użył
    > zwrotu: "jak nie to pożałujesz tego".
    > Czy mógł tak powiedzieć?

    To zależy od stopnia waszej zażyłości. Jeśli nie jesteście ze sobą
    po imieniu to powinien był użyć zwrotu "jeśli nie to Pani tego pożałuje".

  • 4. Data: 2008-04-07 19:28:21
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > Urzędnik państwowej instytucji (Urz?d Morski) w sprzeczce ze mn? użył

    > zwrotu: "jak nie to pożałujesz tego".
    > Czy mógł tak powiedzieć?

    Rozumiem, ze nie był niemową, więc mógł.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 5. Data: 2008-04-07 19:44:52
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    wiadomości news:ftdl1c$7c1$1@news.onet.pl...

    > To zależy od stopnia waszej zażyłości. Jeśli nie jesteście ze sobą
    > po imieniu to powinien był użyć zwrotu "jeśli nie to Pani tego pożałuje".

    Imho kulturalny urzednik powinien powiedziec raczej "jeśli nie to Szanowna
    Pani tego pożałuje".

  • 6. Data: 2008-04-07 19:47:46
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On Apr 7, 9:44 pm, "Heming" <h...@w...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > wiadomościnews:ftdl1c$7c1$1@news.onet.pl...

    > Imho kulturalny urzednik powinien powiedziec raczej "jeśli nie to Szanowna

    Cały czas pomijacie wszakże kwestię, która w tym zagadnieniu zdaje mi
    się kluczowa, a mianowicie, że po "jeśli nie" winien stać przecinek:
    "jeśli nie, to Szanowna Pani tego pożałuje".

  • 7. Data: 2008-04-08 07:37:44
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Anna Jaworska" <m...@c...pl> napisał
    > Urzędnik państwowej instytucji (Urząd Morski) w sprzeczce ze mną użył
    > zwrotu: "jak nie to pożałujesz tego".
    > Czy mógł tak powiedzieć?

    Groźba karalna ścigana jest na wniosek. Ale musi wywołać realne przekonanie
    o możliwości jej spełnienia. Tutaj to zależy od okliczności i waszych
    znajmości, choć nie sądzę, żebyś się obawiała. Dwa: nie podał, żadnego czynu
    bezprawnego, którym by groził. A tylko to może być groźbą. Więc może
    chodziło po prostu o coś legalnego np. lepiej zrób tak, bo pożałujesz, gdyż
    zgodnie z prawem sytuacja Twoj będzie gorsza itp. Po trzecie, udowodnisz, że
    tak powiedział...?

  • 8. Data: 2008-04-08 09:48:08
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Anna Jaworska" <m...@c...pl> napisał
    >

    > Groźba karalna ścigana jest na wniosek. Ale musi wywołać realne
    > przekonanie o możliwości jej spełnienia.

    i musi to byc grozba popelnienia czynu zabronionego :)

    P.

  • 9. Data: 2008-04-08 14:39:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Troll pisze:

    > i musi to byc grozba popelnienia czynu zabronionego :)

    Lub spowodowania postępowania karnego.

  • 10. Data: 2008-04-08 16:10:05
    Od: "Anna Jaworska" <m...@c...pl>

    wiadomości news:tlcsc5-rub.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Lub spowodowania postępowania karnego.

    Podaje szczegóły:
    Urzędnik nie pozwalał mi wykonać pewnej pracy związanej z wykonywanym przeze
    mnie zawodem. Ponieważ uważałam to za za całkowicie
    nieuzasadnione,powiedziałam żeby na piśmie przedstawił mi dlaczego nie mogę
    tego wykonać.Moje żądanie spotkało sie z histerycznym krzykiem i wymienionym
    zwrotem: "jak nie to pożałujesz tego!"
    Chciałam dodać że urzędnik nie jest moim przełożonym.