  • 1. Data: 2004-07-08 10:50:09
    Temat: jak nie stracić pracy - co powiedzieć pracodawcy ?!?!
    Od: "Gregus" <g...@w...vectranet.pl>

    Witam.

    Stało się.
    Byłem dziś w sądzie okręgowym po zaświadczenie o niekaralności, które jest
    mi potrzebne w celu przedłożenia pracodawcy.
    Skazany byłem parę lat temu na kare 6 miesięcy pozb. wolności w zawieszeniu
    na 3 lata. Okres kary minął dawno (2-3 lata temu). Niestety, w sądzie
    zaświadczenia nie otrzymałem, otrzymałem natomiast enigmatycznie brzmiącą
    informacje - " Zaświadczenia wydać nie możemy, musi pan czekać na decyzje z
    Warszawy, stosowne pismo otrzyma pan pocztą" - jak interpretować tą
    informacje ????
    Co powiedzieć pracodawcy - wczoraj podpisałem oświadczenie w którym zaręczam
    że nie "jestem/byłem" karany. Podpisałem w zgodzie z własnym sumieniem,
    wszak w świetle naszego prawa nie jestem już uważany za osobę karaną a
    wszelakie wpisy o mojej karze powinny być już dawno wykreślone z KRK.

    Jeszcze raz - co o tym myśleć i co powiedzieć jutro (JUTRO!!!)
    pracodawcy......długo starałem się o pracę, jak wymknie mi się ona z rąk
    przez opieszałość instytucji sądowych to normalnie siądę i zapłaczę się na
    śmierć;)

    Grzegorz G.

  • 2. Data: 2004-07-08 11:03:29
    Od: Tofik <no_spam@no_priv.pl>

    Użytkownik Gregus napisał:

> [...]
    > przez opieszałość instytucji sądowych to normalnie siądę i zapłaczę się na

    powiedz prawdę. Ze pani powiedziała że przyślą ci pocztą i nie mogłeś
    nic zrobić i że przyniesiesz odrazu jak je dostaniesz.
    BTW co to za przestępstwo co kiedys bylo przestepstwem a teraz nie jest?
    --
    Tofik

  • 3. Data: 2004-07-08 11:06:26
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > powiedz prawdę. Ze pani powiedziała że przyślą ci pocztą i nie mogłeś
    > nic zrobić i że przyniesiesz odrazu jak je dostaniesz.
    > BTW co to za przestępstwo co kiedys bylo przestepstwem a teraz nie jest?

    Przestępstwem pewnie jest to nadal. to chodzi o fakt, że nie powinno być o
    tym informacji w KRK.

    Pozdrawiam!
    L.

  • 4. Data: 2004-07-08 11:24:29
    Od: "Gregus" <g...@w...vectranet.pl>

    Użytkownik "Tofik" napisał :

    > powiedz prawdę. Ze pani powiedziała że przyślą ci pocztą i nie mogłeś
    > nic zrobić i że przyniesiesz odrazu jak je dostaniesz.

    Tylko czy to coś da. Być może od razu pracodawca nabierze podejżeń że
    mataczę, bądź też zaświadczenie te jest niezbędne do tego abym mógł tę pracę
    podjąć:(

    Jestem zdruzgotany.
    Jeśli przyjdzie mi teraz czekać miesiąc na pismo z Warszawy to po pracy....

    Grzegorz G.

  • 5. Data: 2004-07-08 14:36:35
    Od: "Marek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Gregus"

    " Zaświadczenia wydać nie możemy, musi pan czekać na decyzje z
    > Warszawy, stosowne pismo otrzyma pan pocztą" - jak interpretować tą
    > informacje ????

    Dane o karalności przetwarza KRK w Warszawie. Sądy Okręgowe wydają
    zaświadczenia, jak delikwent nie widnieje w ogóle w ewidencji. W przeciwnym
    razie zwraca się do W-wy. Gdy był dokonany wpis, który został usunięty, to
    informacji udziela już W-wa.

    --
    Pzdr.

    Marek

  • 6. Data: 2004-07-08 18:23:10
    Od: Maciej <mazi630@.op.antyspam.pl>

    Gregus napisał(a):
> [...]
    > przez opieszałość instytucji sądowych to normalnie siądę i zapłaczę się na

    bo składa sie wniosek o "zapytanie o udzielenie informacji o osobie" do
    KRK /w miastach wojewódzkich są napewno/ za 50 zł i oni wydają stosowną
    informacje na tym wniosku. nic o Warszaiwe nie słyszałem żeby wysyłali
    chyba żeby w kartotece skazanych i poszukiwanych listem gończym była
    prosba sprawdzic to wtedy tak zreszta w związku z informatyzacją tej
    instytucji sytuacja zmienia się

  • 7. Data: 2004-07-08 18:25:01
    Od: Maciej <mazi630@.op.antyspam.pl>

    Gregus napisał(a):

> [...]
    > przez opieszałość instytucji sądowych to normalnie siądę i zapłaczę się na

    To ze okres kary minął to nie znaczy że nie byłeś karany. Sprawdź sobie
    kiedy upływa okres kiedy mozna w twoim przypadku mówić o niekaralności

  • 8. Data: 2004-07-08 18:31:39
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik Maciej napisał:

    > To ze okres kary minął to nie znaczy że nie byłeś karany. Sprawdź sobie
    > kiedy upływa okres kiedy mozna w twoim przypadku mówić o niekaralności

    W tym przypadku świadczy to o ustawowym zatarciu skazania ... znajdź
    artykul z karą pozb wolności na 6 miesięcy, który by po takim czasie
    nie uległ zatarciu ;)

    --
    Stasio Podróżnik
    Black 525 tds E-34 nr rej.RP XXXXX (pl.misc.samochody-bez naklepki ;))

  • 9. Data: 2004-07-08 21:45:15
    Od: "Gregus" <g...@w...vectranet.pl>

    Właśnie!
    Sąd okręgowy nie wydał zaświadczenia, pomimo iż od okresu próby minęły 3
    lata !!
    Zostałem poinformowany że zaświadczenie dostanę prosto z
    Warszawy...niestety nikt nie był w stanie mi powiedzieć ile to potrwa - a o
    to głównie chodziło w moim pytaniu.

    Grzegorz G.

  • 10. Data: 2004-07-08 22:22:09
    Od: "Marek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Maciej" :

    > bo składa sie wniosek o "zapytanie o udzielenie informacji o osobie" do
    > KRK /w miastach wojewódzkich są napewno/ za 50 zł i oni wydają stosowną
    > informacje na tym wniosku. nic o Warszaiwe nie słyszałem żeby wysyłali

    Szkoda, bo właśnie KRK jest w W-wie. W Sadach Okręgowych wydają zaśiadczenia
    osobom, które w ogóle nie widnieją w rejestrze. Jeżeli ktoś ma wpis, to
    informacji udziela W-wa, zawsze za pośrednictwem poczty.
    Do KRK wpisuje się nie tylko inf. o skazaniu, też listy gończe, warunkowe
    umorzenia.

    --
    Pzdr.
    Marek - UMK Toruń