    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jak kupic dom z obciazona hipoteka
    Date: Fri, 27 Jun 2003 16:33:20 +0200

    | pierwsza opcja jasna, czyli place duzo mniej, co najmniej o wartosc
    | hipoteki - tylko czy w tej sytuacji nie powinienem pogadac najpierw z
    | bankiem czy tez innym wierzycielem? czy jemu nic do tego?
    | ja przejmuje dlug, wiec w przypadku kredytu bankowego pewnie beda
    | chcieli mnie sprawdzic, czy tak?

    Nie. Ich dłużnikiem jest nadal poprzedni właściciel. Tyle, że jak nie będzie
    chciał zapłacić, to oni maja prawo zabrać Twój dom.

    | przy drugiej - jest problem, bo jak by wlasciciel mogl to zrobic to
    | pewnie by nie sprzedawal
    | czy wchodzic w cos takiego, ze ja daje duzy zadatek przy
    | um.przedwstepnej, wierzac, ze gosc splaci zadluzenie a potem po
    | wykresleniu hipoteki finalizujemy transkacje?
    | ten wariant nie bardzo mi lezy....

    Mnie też nie bardzo. To już raczej bym się dogadywał z bankiem w obecności
    sprzedającego, że Ty spłacasz dług, a oni składają oświadczenie o zwolnieniu
    hipoteki. Taki sposób powinien chwycić. Pieniędzy bym tamtemu gościowi do
    ręki nie dawał, bo przepije a ty będziesz miał do niego bardzo słuszne
    roszczenie o ich zwrot w podwójnej wysokości, tylko, że on nie będzie miał
    żadnego majątku..