  • 1. Data: 2004-02-10 11:13:53
    Temat: Umowa zlecenie - zmniejszenie wypłaty
    Od: Tomasz Bielatowicz<a...@i...pl>

    Witam,
    moja koleżanka pracuje w Urzędzie Skarbowym na umowę zlecenie.
    Wygląda to jednak w taki sposób, iż przychodzi regularnie tak jak inni
    pracownicy zatrudnieni na umowę o pracę. Wiem, że jeżeli umowa
    zlecenie ma charakter umowy o pracę to pracodawca zobowiązany jest
    to zmienic. Ona posiada nawet własny pokój. Z tytułu zmiany terminu
    zawarcia kolejnej umowy - skrócenie jej o 5 dni - na wypłatę otrzymała
    odpowiednio mniej pieniędzy. Jej kierowniczka która podpiała jej
    rachunek poszła się wykłucić z osobami które to uczyniły. One jednak
    (ponoć) zadzwoniły do PIP i dopytały się o powstałą sytuację. Na to
    PIP poinformował iż postąpiły one prawidłowo. Potrzebuję informacji
    kto tak naprawdę w tej sytuacji ma rację. i jakie są wyjścia z sytuacji.
    Wiadomo iż na drogę sądową nie chce nikt wchodzić gdyż byłoby to
    równoznaczne z niepodpisaniem kolejnej umowy.
    p.s.
    Sytuacja taka trwa juz okolo 5 lat

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-02-10 13:32:27
    Temat: Re: Umowa zlecenie - zmniejszenie wypłaty
    Od: "wojcio" <w...@p...onet.pl>

    Proponuje podać sprawę do Sądu Pracy

  • 3. Data: 2004-02-10 15:10:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "wojcio" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Proponuje podać sprawę do Sądu Pracy

    Ale po zakończeniu "zatrudnienia", bo o pracę trudno. A na razie zbierać
    dowody świadczące o rodzaju świadczonej pracy. Generalnie, by uznać to za
    umowę o pracę, to potrzeba dowieść, że rodzaj pracy był określony, pracę
    wykonywano pod kierownictwem pracodawcy, pracę wykonywano w miejscu i
    czasie określonym przez pracodawcę oraz zatrudniony otrzymywał za to
    wynagrodzenie (art. 22 kp). Jeśli zdoła to udowodnić przed sądem, to
    sprawa raczej wygrana.

    To państwo się zawali, jeśli nawet urzędy państwowe będą w ten sposób
    łamać prawa pracownika. :-(

  • 4. Data: 2004-02-11 12:24:31
    Od: Tomasz Bielatowicz<a...@i...pl>

    Rozumiem że sprawę należałoby oddać do sądu ale nie w tych
    czasach. (zwolnienie gwarantowane). A co do dowodów:
    ma swój pokój, comiesięczną wypłatę (rachunek), swojego kierownika,
    swoje określone zadania, czas pracy od 7:30 do 15:30 itp. itd.
    Dla mnie sprawa oczywista tylko proszę o odpowiedź co zadecyduje
    Sąd !

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2004-02-11 16:31:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Dla mnie sprawa oczywista tylko proszę o odpowiedź co zadecyduje
    > Sąd !

    A to już by było jasnowidztwo. Ale moim zdaniem powinien uznać to za umowę
    o pracę.

  • 6. Data: 2004-02-12 11:23:30
    Od: Tomasz Bielatowicz<a...@i...pl>

    zgadzam sie ze nie można być prorokiem. Ale proszę o radę
    dotyczącą niewytpłacenia części wynagrodzenia ze względu na
    zmniejszenie terminu umowy zlecenia (umowa została przepisana z
    inną datą). Tłumaczą to tym iż przepracowała 5 dni mniej - co jest
    totalną nieprawdą. Niestety jest juz po fakcie i pewnie nic z tym nie
    zrobimy. Dziękuję ślicznie za wszystkie rady !

    -> http://usenet.pomocprawna.info