  • 1. Data: 2005-09-20 09:18:12
    Temat: ile dla notariusza - umowa przedwstępna?
    Od: "wilga44" <j...@p...onet.pl>

    czy ktoś może mnie uświadomić, ile kosztuje sporządzenie umowy przedwstępnej u
    notariusza na kupno domu . Całkowity koszt domu to 300.000 zł, a chcemy wpłacić
    zadatek w wys. 50 % Czy ta opłata jest stała, czy zależy od wartości ( czego?
    zadatku, czy pełnej kwoty? Poproszę o odpowiedź.

  • 2. Data: 2005-09-20 11:42:50
    Temat: Re: ile dla notariusza - umowa przedwstępna?
    Od: Radzisz <n...@l...spamu.invalid.pl>

    wilga44 napisał(a), dnia 20-09-05 11:18 co następuje:

> [...]
    > zadatek w wys. 50 % Czy ta opłata jest stała, czy zależy od wartości ( czego?
    > zadatku, czy pełnej kwoty? Poproszę o odpowiedź.
    zależy od wartości transakcji, czyli 300.000 zł.
    Kwestia ile zapłacicie taksy, ponieważ notariusz ma prawo zainkasować
    100 % taksy, czyli +- 2800 zł z VAT za sporządzenie umowy przedwstępnej.
    Możesz zapytać, czy notariusz nie zgodziłby się na niższą taksę... może
    się zgodzić jeżeli umowę końcową będziesz również u niego podpisywał.

    IMHO wpłacając właścicielowi 150.000 zł warto wydać 2800 zł.

    Radzisz

  • 3. Data: 2005-09-20 12:37:29
    Od: "wilga44" <j...@p...onet.pl>

    Dziękuję i pozdrawiam - Jola M