  • 1. Data: 2005-09-20 08:10:58
    Temat: hipoteka kaucyjna
    Od: "wk" <w...@g...pl>

    Witam,
    jak oblicza sie koszty wpisu sądowego ustanawiającego hipotekę kaucyjną?
    Kredyt 109000, hipoteka kaucyjna 218000.

    Mam do zapłaty 625 zł. Znalazłem dwa rozwiązania:

    1. Hipotek kaucyjna.

    Ustalana nie "w kwocie", lecz "do kwoty". Stosowana głównie przy kredytach
    walutowych, których wysokości w złotówkach nie da się ustalić. Podatek od
    hipoteki kaucyjnej to 19 zł.

    http://gospodarka.gazeta.pl/pieniadze/1,35895,138979
    2.html

    2. programik
    http://hipoteka.waw.pl/pliki/n.exe

    I co jest poprawne? Programik obliczył mi tak jak w piśmie z sądu, ale gazeta
    pisze że 19 zł.

    wk

  • 2. Data: 2005-09-20 12:14:34
    Temat: Re: hipoteka kaucyjna
    Od: Radzisz <n...@l...spamu.invalid.pl>

    wk napisał(a), dnia 20-09-05 10:10 co następuje:

    > jak oblicza sie koszty wpisu sądowego ustanawiającego hipotekę kaucyjną?
    > Kredyt 109000, hipoteka kaucyjna 218000.
    >
    > Mam do zapłaty 625 zł. Znalazłem dwa rozwiązania:
    oba dobre :)

> [...]
    > http://hipoteka.waw.pl/pliki/n.exe
    >
    > I co jest poprawne? Programik obliczył mi tak jak w piśmie z sądu, ale gazeta
    gazeta napisała podatek, a programik liczy opłatę sądową. Dwie różne
    rzeczy, które musisz opłacić.

    Czyli musisz zapłacić w sądzie opłatę 625 zł i opłacić do US podatek pcc
    w wysokości 19 zł.

    Radzisz

  • 3. Data: 2005-09-20 12:24:40
    Od: "wk" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > rzeczy, które musisz opłacić.
    >
    > Czyli musisz zapłacić w sądzie opłatę 625 zł i opłacić do US podatek pcc

    Okej, zgoda, ale co ty na to:
    www.expander.pl/expander/index.jsp?
    place=Lead7&news_cat_id=21&news_id=1799&layout=2&pag
    e=text

    "Ile życzy sobie sąd za wpisanie hipoteki ? To zależy. Jeśli kredyt udzielony
    jest na budowę mieszkania lub domu lub domu nie zapłacisz nic. We wniosku
    jaki
    dostaniesz od banku powinna być informacja, że kredyt zostanie przeznaczony
    na &#8222;budownictwo mieszkaniowe&#8221;. To magiczne sformułowanie gwarantuje brak
    opłaty
    sądowej."

    Więc dlaczego mam płacić???
    Wiem, ze jak się nawet odwołam to znając życie, sprawa będzie się toczyć
    miesiącami.

  • 4. Data: 2005-09-20 12:44:10
    Od: Radzisz <n...@l...spamu.invalid.pl>

    a ja na to żebyś używał np. http://tinyurl.com/ ;) łatwiej się klika :)

> [...]
    > na &#8222;budownictwo mieszkaniowe&#8221;. To magiczne sformułowanie gwarantuje

    Jedna rzecz: kupujesz mieszkanie/dom od spółdzielni/dewelopera czy
    kupujesz na rynku wtórnym ?

    Jeżeli na rynku wtórnym to musisz płacić, bo tak ! takie są przepisy.
    Jeżeli kupujesz na rynku pierwotnym to sąd, o ile się nie mylę, może nie
    pobrać tej opłaty.

    Radzisz

  • 5. Data: 2005-09-20 12:49:42
    Od: "Waldemar Katus" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Jeżeli na rynku wtórnym to musisz płacić, bo tak ! takie są przepisy.
    > Jeżeli kupujesz na rynku pierwotnym to sąd, o ile się nie mylę, może nie
    > pobrać tej opłaty.

    To drugie na rynku pierwotnym i pobiera tą opłatę (Wrocław).
    Mam wezwanie do jej uiszczenia. I co mam zrobić?

  • 6. Data: 2005-09-20 12:49:50
    Od: "wk" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

  • 7. Data: 2005-09-20 14:34:49
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    wk napisał(a):
    > To drugie na rynku pierwotnym i pobiera tą opłatę (Wrocław).
    > Mam wezwanie do jej uiszczenia. I co mam zrobić?

    możesz napisać zażalenie

    KG

  • 8. Data: 2005-09-20 16:36:16
    Od: "wk" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    kam <#k...@w...pl#> napisał(a):

    > możesz napisać zażalenie
    >
    > KG

    i za pół roku dostanę odp. ??? jest sens ???

  • 9. Data: 2005-09-20 19:12:12
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    wk napisał(a):
    > i za pół roku dostanę odp. ???

    dostaniesz szybciej

    > jest sens ???

    to Twoje pieniądze, przepisów ani Twojej sytuacji nie znam, więc się nie
    wypowiadam

    KG