  • 1. Data: 2005-09-20 07:27:41
    Temat: Ranoma, kara, falszerstwo - pytania
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    sprawa wyglada tak, kolezanka (wtedy bezrobotna) jechala pociagiem bez
    biletu, zlapal ja kanar z renomy wypisal kare, na stwierdzenie kolezanki
    ze jest bezrobotna, stwierdzil zeby napisala odwolanie i moze kara
    zostanie anulowana

    tak zrobila, odpowiedz przyszla negatywna, tu nastapislo klejne
    odwolanie, brak odpowiedzi, ponaglenie do zaplaty, odwolanie, brak
    odpowiedzi, powiastka z sadu wezwanie do zaplaty wraz z kosztami
    egzekucyjnymi, generalnie z 80 paru zlotych zrobilo sie chyba ze dwa
    razy tyle

    wszytko pieknie slicznie, ale co sie okazuje, na jej oryginale nie ma
    podpisu ani jej, ani kanara, ani daty, ani pieczatki, a na kopi z sadu
    wssystko jest uzupelnione, mamy tutaj ewidentnie sfalszowany jej podpis
    nie mowiac juz o calym dokumencie

    pytanie takie co dalej mozna z tym zrobic, oczywiscie kolezance zalezy
    na nieplaceniu :) aktualnie pracuje tylko na umowe o dzielo i kokosow
    nie zarabia, ale rowniez zalezy na ukaraniu kanara

    co mozna zrobic aby powalczyc z tym problemem?

  • 2. Data: 2005-09-20 08:09:27
    Temat: Re: Ranoma, kara, falszerstwo - pytania
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "SzerszeN" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    sadu
    > wssystko jest uzupelnione, mamy tutaj ewidentnie sfalszowany jej

    Tu nie ma żadnego fałszerstwa. Jeśli chodzi o podpis Twojej koleżanki,
    to z reguły kontrolerzy dają do podpisu tylko egzemplarz pozostających
    u nich. Oczywiście koleżanka powinna posiadać podpisany przez
    kontrolera egzemplarz, ale jeśli zapomniał, to wcale nie oznacza, że
    ten w sądzie jest sfałszowany.

    > pytanie takie co dalej można z tym zrobić, oczywiście koleżance
    zależy
    > na niepłaceniu :) aktualnie pracuje tylko na umowę o dzieło i
    kokosów
    > nie zarabia, ale również zależy na ukaraniu kanara
    > co można zrobić aby powalczyć z tym problemem?

    Zapłacić. Tak zmniejsz koszty, Bo jeśli nie zapłaci, to dojdzie
    jeszcze komornik. W całym zdarzeniu istotnym jest AK, że jechała bez
    biletu, nie zaś to, czy posiada ona podpisaną, czy nie podpisaną kopię
    protokołu. Gdyby podpisów nienbyło na egzemplarzu dostarczonym do
    sądu, to można by było walczyć obalając taki ułomny dowód.

  • 3. Data: 2005-09-20 09:10:46
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > u nich. Oczywiście koleżanka powinna posiadać podpisany przez
    > kontrolera egzemplarz, ale jeśli zapomniał, to wcale nie oznacza, że

    no niestety, wszystkie te dane zostaly dopisane dopiero na kopi przez
    kontrolera, a podpis na druku nie jest jej podpisem, ot i tyle w temacie

> [...]
    > protokołu. Gdyby podpisów nienbyło na egzemplarzu dostarczonym do
    > sądu, to można by było walczyć obalając taki ułomny dowód.

    no i wlasnie w tym problem, ze podpisy istnieja tylko na egzemplarzu
    dostarczonym do sadu, pomijajac podpis kontrolera, kolezanki podpisu tam
    nie ma, bo ten co widnieje jest sfalszowany

  • 4. Data: 2005-09-20 12:10:28
    Od: Marcin Szawurski <m...@s...waw.pocoto.pl>

    SzerszeN wrote:

    > no niestety, wszystkie te dane zostaly dopisane dopiero na kopi przez
    > kontrolera, a podpis na druku nie jest jej podpisem, ot i tyle w temacie

    Złożyć zawiadomienie do prouratury o sfałszowaniu podpisu. I zawiadomić
    o tym sąd, oczywiście.

  • 5. Data: 2005-09-20 14:37:02
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Marcin Szawurski napisał(a):
    > Złożyć zawiadomienie do prouratury o sfałszowaniu podpisu. I zawiadomić
    > o tym sąd, oczywiście.

    to znaczy wnieść sprzeciw i zawrzeć w nim wniosek o zawieszenie
    postępowania do czasu zakończenia postępowania karnego
    bo samo zawiadomienie... ;)

    KG

  • 6. Data: 2005-09-20 14:56:50
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam napisał(a):

    > bo samo zawiadomienie... ;)

    Samo zawiadomienie niczego nie wstrzyna, a więc wniosek o zawieszenie
    będzie bezzasadny.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 7. Data: 2005-09-20 15:20:15
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Johnson napisał(a):
    > Samo zawiadomienie niczego nie wstrzyna, a więc wniosek o zawieszenie
    > będzie bezzasadny.

    zawsze można mieć nadzieję, że do terminu rozprawy postępowanie karne
    zostanie wszczęte

    KG