  • 1. Data: 2013-07-24 10:18:43
    Temat: hosting, kradzież, brak informacji
    Od: Krystek <k...@u...pl>

    Jest sobie firma hostingowa. Poinformowała ona swoich klientów, że baza
    klientów mogła zostać nielegalnie skopiowana przez jednego z jej
    pracowników. Baza zawiera dane osobowe, zaszyfrowane hasło i niektóre
    dane techniczne.

    Na pytanie czy dane konkretnego klienta zostały wykradzione czy też nie
    firma kieruje na drzewo do swojego oficjalnego komunikatu, który
    sprowadza się do prośby o zmianę hasła.

    Czy można jakoś prawnie uzyskać informację od tej firmy nt. statusu
    konkretnego klienta w ramach tej kradzieży? Osoba pytającą to właśnie
    klient i chciałby się dowiedzieć więcej czy jego dane zostały wykradzione.

    Krystek

  • 2. Data: 2013-07-24 10:30:01
    Temat: Re: hosting, kradzież, brak informacji
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-24 10:18, Krystek pisze:
> [...]
    > konkretnego klienta w ramach tej kradzieży? Osoba pytającą to właśnie
    > klient i chciałby się dowiedzieć więcej czy jego dane zostały wykradzione.

    Zapewne nie wiedzą dokładnie czyje dane zostały wykradzione, bo to może
    być technicznie niemożliwe do stwierdzenia, bo te dane nie znikają, one
    zostały skopiowane...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.cba.pl

  • 3. Data: 2013-07-24 10:35:03
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 24 lipca 2013 (10:18:43) napisano:

    OVH?

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 4. Data: 2013-07-24 10:37:45
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-07-24 10:35, Yakhub pisze:

    > OVH?

    Tak.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 5. Data: 2013-07-24 11:24:06
    Od: geos <g...@S...autograf.pl>

    On 2013-07-24 10:30, Tomasz Kaczanowski wrote:
    > Zapewne nie wiedzą dokładnie czyje dane zostały wykradzione, bo to może
    > być technicznie niemożliwe do stwierdzenia, bo te dane nie znikają, one
    > zostały skopiowane...

    formalnie to jest możliwe do stwierdzenia. pytanie, czy był tam jakiś
    mechanizm audytowy. bo jeśli nie, to czy można wnioskować, że baza
    klientów nie była wystarczająco dobrze zabezpieczona? zabezpieczenie to
    nie tylko mechanizmy sankcjonujące dostęp ale również mechanizmy
    umożliwiające późniejsze określenie kto, co i kiedy coś zmajstrował.
    jeśli firma rozkłada ręce to coś jest nie halo i może GIODO powinno się
    tym zainteresować?

    pozdrawiam,
    geos

  • 6. Data: 2013-07-24 11:32:06
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-07-24, geos <g...@S...autograf.pl> wrote:

    [...]

    > jeśli firma rozkłada ręce to coś jest nie halo i może GIODO powinno się
    > tym zainteresować?

    A co ma GIODO do danych do faktury?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2013-07-24 11:32:39
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-07-24, Krystek <k...@u...pl> wrote:

    [...]

    > Czy można jakoś prawnie uzyskać informację od tej firmy nt. statusu
    > konkretnego klienta w ramach tej kradzieży? Osoba pytającą to właśnie
    > klient i chciałby się dowiedzieć więcej czy jego dane zostały wykradzione.

    Załóż że tak i zmień hasło.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2013-07-24 11:40:34
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    > On 2013-07-24, Krystek<k...@u...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Załóż że tak i zmień hasło.

    Hasło jest zaszyfrowane, więc nie jest takie "gołe". (OK, wiem, zaraz
    się odezwą "hackerzy", którzy takie hasła łamią z palcem w d.) Reszta
    danych, to dane osobowe, niezaszyfrowane. I w tym jest problem.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 9. Data: 2013-07-24 11:50:01
    Od: geos <g...@S...autograf.pl>

    On 2013-07-24 11:32, Wojciech Bancer wrote:

    > A co ma GIODO do danych do faktury?

    a jakie ma znaczenie do czego dane osobowe są używane?

    baza z danymi osobowymi powinna być po prostu zabezpieczona bez względu
    na to czy jest wykorzystywana do faktur czy do czegoś innego.

    pozdrawiam,
    geos

  • 10. Data: 2013-07-24 12:52:43
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-07-24, geos <g...@S...autograf.pl> wrote:

    [...]

    > a jakie ma znaczenie do czego dane osobowe są używane?

    Niektóre cele mają mniej obowiązków prawnych.

    > baza z danymi osobowymi powinna być po prostu zabezpieczona bez względu
    > na to czy jest wykorzystywana do faktur czy do czegoś innego.

    W jaki sposób zabezpieczyłeś bazę danych osobowych w Twojej komórce?
    Czy zapisujesz informację i każdym kopiowaniu z niej?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl