  • 1. Data: 2003-01-24 14:58:04
    Temat: hipoteka a spółdzielnia
    Od: g...@o...pl

    Witam, mam dwa pytania.
    Rok temu kupiłem mieszkanie. Zostało ono kupione w dużej częsci za kredyt
    hipoteczny, który następnie został w całości spłacony. Do czasu ustanowienia
    hipoteki kredyt był ubezpieczony. I tu pojawia się pierwszy problem: nie
    pamiętam kto i czy w ogóle występowal o ustanowienie hipoteki. Nie pamiętam czy
    robił to notariusz czy też bank. To trochę dziwnie brzmi ale był to dosyć
    zakręcony czas i po prostu zapomniałem co ustaliliśmy. Z tego co pamiętam, ktoś
    był do tego zobligowany prawnie, ale nie wiem kto. Mam w takim razie pytanie
    jak sprawdzić czy ustanowienie hipoteki jest w toku? Drugie pytanie jest
    następujące: mieszkanie jest spółdzielcze własnościowe. Słyszałem ze niektóre
    spółdzielnie w kłopotach finansowych biorą kredyty hipoteczne pod zastaw ich
    ziemi, a potem zdarza się że nie świadomy niczego właściciel dowiaduje się, że
    mieszkanie juz nie należy do niego. Czy wystarczającym zabezpieczeniem przed
    taką sytuacją jest przekaształcenie tego mieszkania w hipoteczne? I ile to
    ewentualnie kosztuje ?
    Nowy