  • 1. Data: 2003-12-14 11:19:00
    Temat: spadek z długami
    Od: lechg<l...@w...pl>

    Witam

    Krotko przedstawię moją sytuację. 20 października zmarła moja
    teściowa pozostawiając swoim 2 córką w spadku 1/3 mieszkania
    wartości ok 22 000 zł ( córki już mają po 1/3 po ojcu) i długi na sumę
    razem ok 10 000zł. Postanowiliśmy spłacić je jeszcze przed sprawą o
    spadek. Ale 11.12.2003 otrzymaliśmy list z SKOK ( kaksa kredytiwa),
    że teściowa zalega jeszcze z kredytem z 2000 roku na sumę ok 900
    zł.+ 1500odsetki. Znaleźliśmy też dokumenty z sprawy sądowje która
    odbyła się w związku z tym kredytem w marcu tego roku i powiększyła
    sumę do ok 5000 zł - no i teraz już zajmuje się tym komornik, który
    nic nie wie o śmireci teściowej. Ale sią niedługo dowie od ZUS gdzie
    chciał zająć rentę teściowej juz po jej śmierci.

    Czy po tej informacji z ZUS jest szansa i jaka na odstąpienia
    komornika od egzekucji długu na podstawie stwierdzenia o braku
    ściągalności długu ? ( była również próba zajęcia ruchomości ale
    teściowa poza tym mieszkaniam nic przktycznie nie miała, o
    mieszkaniu komornik prawdopodobnie nie wie, żona nie pracuje - ja
    jestem jedynym żywicielem rodziny i u drugiej córki sytuacja jest
    podobna).

    Z kolei w SKOKu uzyskałem informacje, właśnie SKOK odstąpi od
    komornika jeżek spłacimy kredyt jednorazowo i umoża nam część
    długu do poziomu ok 2500-3000 zł. Czy w tym przypadku nie będzie
    się do nas poźniej przyczepiał komornik o spłatę jego kosztów?

    Szczerze mówiąc nie wiem jak mam postąpić. Płacić bankowi i ominąć
    komornika czy też uwierzyć że pani komornik odstąpi od długu ( w co
    mi się trochę nie chce wierzyć)

    Dziękuję z góry za pomoc

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2003-12-14 12:48:50
    Temat: Re: spadek z długami
    Od: "Bogdan" <b...@w...pl>

    Wierzycielem jest bank a nie komornik, Bank w kazdej chwili moze powiadomic
    komornika o tym, ze zadluzenie zostalo splacone, i przerwac wykonanie
    egzekucji.

  • 3. Data: 2003-12-14 12:56:44
    Od: lechg<l...@w...pl>

    wielkie dzięki