  • 1. Data: 2006-02-05 12:03:20
    Temat: gwarancja nokii i dowod zakupu
    Od: Krzysztof Szmurło <k...@t...do.wyciecia.pl>

    Witam

    W gwarancji nokii jest taki zapis:

    W celu zgłoszenia reklamacji z tytułu Ograniczonej Gwarancji należy
    przedstawić:

    1. Produkt (lub część, której dotyczy reklamacja),
    2. oryginał dowodu zakupu, który wyraźnie określa nazwę i adres
    sprzedającego, datę i miejsce zakupu, rodzaj produktu oraz numer IMEI
    lub inny numer seryjny
    3. ważną kartę gwarancyjną.

    Sprawa rozbiega sie o pkt 2.
    1. Czy brak takiego dowodu powoduje że nie będę mógł skorzystać z
    gwarancji? Bo wygląda na to że gwarancja jest nadal ważna tylko nie mogę
    zgłosić reklamacji.

    2. Co jest takim dowodem zakupu (pomijając fakturę i paragon)? Czy
    wydruk strony allegro, wydruk polecenia przelewu może nim być?

    3. Na paragonie z autoryzowanego salonu orange nie ma nr. seryjnego ani
    IMEI... czyli ten dowód jest nieważny?

    4. Co jeśli dostało się telefon w prezencie (oczywiście bez paragonów itp)?

    pełny tekst gwarancji jest w linku na dole strony:
    http://www.nokia.com.pl/nokia/pomoc/naprawa/gwarancj
    a/

    Pozdrawiam
    Krzysztof Szmurło

  • 2. Data: 2006-02-05 13:18:35
    Temat: Re: gwarancja nokii i dowod zakupu
    Od: "Big Jack" <m...@h...fdfyez.aw>

    W wiadomości: news:ds4pl4$ku4$1@nemesis.news.tpi.pl
    użytkownik *Krzysztof Szmurło* napisał(a):

    > 1. Czy brak takiego dowodu powoduje że nie będę mógł skorzystać z
    > gwarancji? Bo wygląda na to że gwarancja jest nadal ważna tylko nie
    > mogę zgłosić reklamacji.

    wszysto zależy ja bardzo rygorystycznie podejdzie do tego dany serwis.
    Miałem przypadek że nie żadano ode mnie dowodu zakupu

    > 2. Co jest takim dowodem zakupu (pomijając fakturę i paragon)? Czy
    > wydruk strony allegro, wydruk polecenia przelewu może nim być?

    taki dowód zakupu to każdy może sobie spreparować ;)

    > 3. Na paragonie z autoryzowanego salonu orange nie ma nr. seryjnego
    > ani IMEI... czyli ten dowód jest nieważny?

    jest jak najbardziej ważny

    > 4. Co jeśli dostało się telefon w prezencie (oczywiście bez paragonów
    > itp)?

    ale ktoś kiedyś za ten telefon zapłacił i dostał dowód zakupu. no chyba,
    że był "zdjęty" z wagonu na bocznicy lub z tira.

    > pełny tekst gwarancji jest w linku na dole strony:
    > http://www.nokia.com.pl/nokia/pomoc/naprawa/gwarancj
    a/

    ale to nie jest zapis _warunków gwarancji_ które masz w karcie
    gwarancyjnej

    --
    Big Jack
    ////// http://tiny.pl/x2lc

  • 3. Data: 2006-02-06 10:47:29
    Od: "Fil" <f...@b...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Szmurło" <k...@t...do.wyciecia.pl> napisał w
> [...]
    > IMEI... czyli ten dowód jest nieważny?
    >
    > 4. Co jeśli dostało się telefon w prezencie (oczywiście bez paragonów

    Ad. 1. Automatycznie nic nie powoduje. Jesli jednak tego bedzie domagal sie
    gwarant (NOKIA), to nie bedziesz mogl zglosic reklamacji z tytulu gwarancji,
    bo jeżeli korzystasz z gwarancji, to musisz się zastosowac do wymagań
    gwaranta. Stąd korzystniejsze może być dla Ciebie korzystanie z niezgodnosci
    towaru konsumpcyjnego z umowa, jezeli kupiles komorke od handlarza
    przedsiebiorcy (np. sklepu sprzedajacego przez allegro).

    Ad. 2. Zaden wydruk. Jesli juz, to najwyzej oryginalny wyciag z konta
    bankowego.

    Ad. 3. A na umowie sprzedazy tez nie ma? Idz do tego salonu i reklamuj z
    tytulu niezgodnosci towaru konsumpcyjnego z umowa.

    Pozdr.,

    F.
    www.doradcyprawni.com
    www.doradcyprawni.org.pl