  • 1. Data: 2008-10-23 17:52:33
    Temat: gwarancja Play - nie chca wymienic telefonu
    Od: "Pilu" <p...@p...pl>

    Witam
    Po 3,5 miesiącach oszukiwania mnie, że "serwis czeka na części", przysłano
    telefon do salonu w którym kupowałem telefon wraz z abonamentem i załączono
    "ekspertyzę".
    Oto ona: http://szwederowo.net/~pilu/toshibag500.jpg
    Pani w salonie chce bym podpisał odbiór telefonu, po czym znów wysyłam na
    gwarancję. Odmówiłem aby poradzić się kogoś kto się na tym zna. Niestety
    takim kimś nie okazał się rzecznik konsumenta w moim mieście, bo telefon
    kupowałem na firmę i tym już się rzecznik nie zajmuje(pomijam kompetencje,
    bo to temat rzeka).
    Salon odmawia wydania nowego telefonu. BOK dla klientów biznesowych milczy -
    nie można w ogóle się dodzwonić. Gdy dzwonię do BOKu zwykłego to mogę sobie
    porozmawiać o promocjach albo fakturach. Zero kompetentnych osób.Na każdego
    napisanego maila czekam ponad tydzień na odpowiedź.
    W karcie gwarancyjnej mam wyraźnie napisane:
    WARUNKI NINIEJSZEJ GWARANCJI NIE WPŁYWAJĄ NA PRAWA UŻYTKOWNIKA WYNIKAJĄCE Z
    PRZEPISÓW PRAWA OBOWIĄZUJĄCEGO W DANYM KRAJU.
    Mam zatem rozumieć, że za telefon odpowiada play(mam rachunek świadczący iż
    od nich kupowałem sprzęt)?

    Czy na podstawie ekspertyzy (która twierdzi że nie można naprawić) mogę
    domagać się natychmiastowej wymiany telefonu albo czy mogę odstąpić od umowy
    bez poniesienia strat w wysokości kary umownej?
    Generalnie obsługa klienta, zdawkowe odpowiedzi i teksty przeklejone z
    szablonu mnie już doprowadzają do szału, a osoby które mi odpowiadają na
    maila nie podają swojego personalnego adresu email ani nr telefonu. W tej
    firmie nikt za nic nie odpowiada i nigdzie nie można się dodzwonić.
    Kompletna paranoja. Najbardziej by mnie urządzało zerwanie umowy bez
    ponoszenia kosztów.
    Pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2008-10-23 18:52:13
    Temat: Re: gwarancja Play - nie chca wymienic telefonu
    Od: "Daniel" <w...@w...pl>

    > Mam zatem rozumieć, że za telefon odpowiada play(mam rachunek świadczący
    > iż od nich kupowałem sprzęt)?

    Za ile kupiłeś telefon?

    D.

  • 3. Data: 2008-10-23 20:26:31
    Od: "Pilu" <p...@p...pl>

    > Za ile kupiłeś telefon?
    No zgadnij....1zł, ale to chyba nie ma znaczenia?
    Pilu

  • 4. Data: 2008-10-23 21:15:06
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Pilu pisze:
> [...]
    > firmie nikt za nic nie odpowiada i nigdzie nie można się dodzwonić.
    > Kompletna paranoja. Najbardziej by mnie urządzało zerwanie umowy bez

    czyżby to była Toshiba G500??

  • 5. Data: 2008-10-23 21:20:21
    Od: "Pilu" <p...@p...pl>

    > czyżby to była Toshiba G500??

    jak sama nazwa pliku wskazuje.... :)
    Pilu

  • 6. Data: 2008-10-23 21:21:26
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Piotr pisze:

    > czyżby to była Toshiba G500??

    za szybko wysłałem. no tak G500. ja miałem taką samą sytuację. wrócił
    telefon z ekspertyzy z identyczną adnotacją. po przyjeździe do salonu
    pani powiedziała mi, że telefon idzie do wymiany i mam czekać na nowy.
    po następnych chyba 2 tygodniach dostałem całkiem nawy telefon.
    ja od samego początku reklamowałem w związku niezgodności towaru z umową

  • 7. Data: 2008-10-23 21:51:16
    Od: M <...@g...com>

    Pilu <p...@p...pl> wrote:

    > No zgadnij....1zł, ale to chyba nie ma znaczenia?

    Niestety ma jak najbardziej. No chyba ze urzadza Cie to odstapienie od
    umowy SPRZEDAZY (nie o abonament) za zwrotem ceny ...czyli 1 zl wynikajace
    z art. 560 kc. Taka niestety natura tych "promocji" - moga sie bawic w
    "Nie mamy panskiego plaszcza i co nam pan zrobi?", bo 1 zl szkoda mowic,
    a nic mi nie wiadomo o zwiazanu bytu mowy sprzedazy i umowy o swiadczenie
    uslug powodujace, iz odstapienie od jednej warukuje odstapienie od drugiej
    jak np: w przypadku sprzedazy na odleglosc i umowy redytu konsumpcyjnego z
    nia zwiazanej. Cos przeoczylem? Powaznie pytam.
    A to stanowisko serwisu opraw w ramki i nie oddawaj. Jak ktos z Play bedzie
    chcial do wgladau daj im ksero. W razie sporu bardzo cenny kawalek papieru.

    P.S.
    Cos felerna ta Jagiellonska w Bydgoszczy. Wlasnie sobie gram w ping-ponga
    kolejnymi pismami z Bankiem Pocztowym S.A. w Bydgoszczy na Jagiellonskiej
    17 wlasnie, ktory ma doklednie odmienne zapatrywania na pewna kwestie niz
    wszystkie inne znane mi banki.

  • 8. Data: 2008-10-24 05:54:56
    Od: "Daniel" <w...@w...pl>

    > No zgadnij....1zł, ale to chyba nie ma znaczenia?

    Jak pisał mój przedmówca...
    Daj sobie spokój z awanturami bo oddadzą Ci 1 zł i poślą do domu :-)

    D.

  • 9. Data: 2008-10-24 07:55:09
    Od: "Pilu" <p...@p...pl>

> [...]
    > bedzie
    > chcial do wgladau daj im ksero. W razie sporu bardzo cenny kawalek

    Wg mnie związanie umowy o świadczenie usług ze sprzedażą telefonu jest
    oczywiste - bez umowy nie sprzedadzą Ci telefonu za 1zł. Jeśli twierdzą
    inaczej, to od ręki wykupuję wszystkie tel. w Bydgoszczy.
    Pilu

  • 10. Data: 2008-10-24 19:57:16
    Od: M <...@g...com>

    Pilu <p...@p...pl> wrote:

    > Wg mnie związanie umowy o świadczenie usług ze sprzedażą telefonu jest
    > oczywiste - bez umowy nie sprzedadzą Ci telefonu za 1zł. Jeśli twierdzą
    > inaczej, to od ręki wykupuję wszystkie tel. w Bydgoszczy.

    Ale mowa nie jest o uprawnieniu do upustu w cenie telefonu w zaleznosci
    od wybranego abonamentu i jego okresu, ale ustawowe badz umowe
    uwarunkowanie skutecznosci odstapienia od umowy sprzedazy skutkujace
    roznoczesym odstapieniem (prawem odstapienia) rowniez od umowy o
    swiadczenie uslug. Czegos takiego niestety nie ma, co staramy Ci sie
    wytlumaczyc, choc zwiazek faktyczny jest oczywisty. Po to operatorzy maja
    swoje dzialy prawne pracujace nad umowami by niemozliwe bylo odstapienie od
    dlugoterminowej umowy o swiadczenie uslug telekomunikacyjnych z powodu wady
    sprzetu (tel). To ma dwa konce - zwuwaz, ze odstepujac/nie wykonujac umowy
    o swiadczenie uslug narazasz sie na kare umowna, natomiast sam sprzet
    pozostaje Twoja wlasnoscia bo dotyczy go wlasnie niezalezna umowa
    sprzedazy, choc na specjalnych warunkach.