  • 1. Data: 2008-10-23 17:44:28
    Temat: Czy Wójt może prowadzić obrady Komisji Rady Gminy?
    Od: LeM <m...@m...com.pl>

    Jestem radnym gminnym. W mojej gminie posiedzenia jednej z komisji
    Rady Gminy - Komisji Budżetowej są prowadzone przez Wójta. Wójt
    otwiera posiedzenia komisji, Wójt przedstawia poszczególne tematy a
    także otwiera dyskusję i udziela w dyskusji głosu poszczególnym
    radnym, Wójt poddaje wnioski i opinie pod głosowanie członków Komisji
    (sam nie głosuje). W przypadku innych komisji Rady Gminy wszystkie te
    czynności wykonują Przewodniczący Komisji. Wydaje mi się, że nie
    powinno tak być, że Wójt jako władza wykonawcza prowadzi de facto
    obrady komisji Rady Gminy a więc organu stanowiącego. Czy ktoś spotkał
    się z czymś takim? CZy jest to zgodne z prawem?

    Pozdrawiam

    Kuba

  • 2. Data: 2008-10-23 18:27:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "LeM" <m...@m...com.pl> napisał w wiadomości

    A co w tym czasie robi przewodniczący Komisji? Może po prostu go zmienić,
    skoro jest zbyt mało asertywny i daje sobą manipulować Wójtowi.

  • 3. Data: 2008-10-23 18:46:08
    Od: LeM <k...@p...onet.pl>

    On Thu, 23 Oct 2008 20:27:58 +0200, "Robert Tomasik"
    <r...@g...pl> wrote:
    >A co w tym czasie robi przewodniczący Komisji? Może po prostu go zmienić,
    >skoro jest zbyt mało asertywny i daje sobą manipulować Wójtowi.
    Problem w tym, że Przewodniczący Komisji jak większość radnych to
    ludzie wprowadzeni do rady przez Wójta. Moje pytanie dotyczy kwestii
    prawnych, czy taka organizacja komisji Rady Gminy jest zgodna z
    prawem?

  • 4. Data: 2008-10-23 18:50:26
    Od: Mecenas <m...@o...pl>

    LeM pisze:
> [...]
    > obrady komisji Rady Gminy a więc organu stanowiącego. Czy ktoś spotkał
    > się z czymś takim? CZy jest to zgodne z prawem?

    Nie może bo nie jest radnym.
    Patrz w statut gminy i regulamin Rady Gminy.
    Wójt jest organem wykonawczym.
    Może być zapraszany na posiedzenie komisji lub być na jej posiedzeniu
    ale tylko jako Wójt, a nie przewodniczący Komisji.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 5. Data: 2008-10-23 18:57:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "LeM" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ludzie wprowadzeni do rady przez Wójta. Moje pytanie dotyczy kwestii
    > prawnych, czy taka organizacja komisji Rady Gminy jest zgodna z

    Teoretycznie przewodniczący powinien mu powierzać ten obowiązek.