  • 1. Data: 2003-03-26 13:35:52
    Temat: gwarancja
    Od: "pestifer" <p...@p...fm>

    musze oddac sprzet do gwarancji
    w warunkach jest napisane, ze jesli nie bedzie oryginalnego opakowania
    (wielkiego tekturowego pudla) ponosze ryzyko uszkodzenia sprzetu w drodze ze
    sklepu do serwisu
    w KC wyczytalem inaczej (art.580 $3)
    co jest wiazace
    i jeszcze- do jakiej wagi sprzetu nalezy go wozic a kiedy sprzedawca
    (serwis) musi przyjechac

  • 2. Data: 2003-03-26 14:41:19
    Temat: Re: gwarancja
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <b5saal$koq$1@atlantis.news.tpi.pl>, pestifer wrote:
> [...]
    > (wielkiego tekturowego pudla) ponosze ryzyko uszkodzenia sprzetu w drodze ze

    MZ masz racje.
    Bardzo niedawno była dyskusja nt. czy opakowanie jest integralną częścia
    towaru z której to dyskusji nie wynikła MZ jakaś klarowna konkluzja, ale
    ponownie MZ raczej nie jest bo inaczej należałoby chyba włączyć
    odpowiedzialność sprzedawcy za wady opakowania co nie wydaje sie byc
    zbyt rozsadne.

    > i jeszcze- do jakiej wagi sprzetu nalezy go wozic a kiedy sprzedawca
    > (serwis) musi przyjechac

    W przypadku gwarancji ty dostarczasz popsuty a sprzedawca tobie
    naprawiony bez wzgledu na wage.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2003-03-26 17:41:17
    Od: Kamil <k...@p...onet.pl>

    Marcin Debowski wrote:
    > W przypadku gwarancji ty dostarczasz popsuty a sprzedawca tobie
    > naprawiony bez wzgledu na wage.

    to zależy od karty gwarancyjnej

    KG

  • 4. Data: 2003-03-26 21:31:21
    Od: "pestifer" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Kamil" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > to zależy od karty gwarancyjnej

    Ok, ale co jest nadrzedne, karta czy KC?

  • 5. Data: 2003-03-26 23:21:22
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <3...@p...onet.pl>, Kamil wrote:

    > to zależy od karty gwarancyjnej

    Jak to może zależeć od karty skoro tak mówi KC?

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2003-03-27 02:42:19
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <b5t661$27a$1@atlantis.news.tpi.pl>, pestifer wrote:
    > Użytkownik "Kamil" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ok, ale co jest nadrzedne, karta czy KC?

    Zawsze KC chyba, że w określonym przypadku KC na jakieś działanie zezwala,
    np. mówi "chyba że strony ustalą inaczej".
    A poza tym to wczoraj trochę nakłamałem a co najmniej wyraziłem się
    nieściśle. Teraz dla pełnej jasności:
    Art.580.§ 1. Kto wykonuje uprawnienia wynikajce z gwarancji, powinien
    dostarczyc rzecz na koszt gwaranta do miejsca wskazanego w gwarancji lub
    do miejsca, w którym rzecz zostala wydana przy udzieleniu gwarancji, chyba
    ze z okolicznoci wynika, iz wada powinna by usunieta w miejscu, w którym
    rzecz znajdowala sie w chwili ujawnienia wady.

    Czyli ty powinieneś dostarczyć ale kosztami możesz obciążyć gwaranta.

    I dalej:
    Art.580 § 2. Gwarant jest obowiązany wykonać obowiązki wynikające z
    gwarancji w odpowiednim terminie i dostarczyc uprawnionemu z gwarancji
    rzecz na swój koszt do miejsca wskazanego w paragrafie poprzedzajcym.

    Czyli nie do ciebie do domu a tam gdzie dostarczyłeś towar.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2003-03-27 08:38:46
    Od: Kamil <k...@p...onet.pl>

    Marcin Debowski wrote:
    > Jak to może zależeć od karty skoro tak mówi KC?

    a ten przepis ma charakter bezwzględnie obowiązujący?

    KG

  • 8. Data: 2003-03-28 00:46:59
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    > a ten przepis ma charakter bezwzględnie obowiązujący?

    W sensie swobody ksztaltowania tego konkretnego punktu przez gwaranta,
    chyba sila rzeczy tak.

    --
    Marcin