  • 1. Data: 2007-11-14 12:10:40
    Temat: Praca w ubezpieczeniach bez zezwolenia
    Od: Giltoniel <g...@g...pl>

    Witam.

    Mam pytanie. Moja żona otrzymała propozycję pracy w multiagencji
    ubezpieczeniowej. Ma to być umowa o pracę po uprzednim bezpłatnym (!)
    szkoleniu. Jak się dowiedzieliśmy, pracownicy tej agencji (poza
    właścicielami)nie mają uprawnień typu zezwolenie KNUiFE, tak byłoby z
    moją Żoną, która jak stwierdziła niedoszła szefowa: podbijałaby polisę
    pieczątką firmową i zamiast imieniem i nazwiskiem podpisywałaby się - tu
    cytat - "ptaszkiem". Przejrzeliśmy google i dowiedzieliśmy się, że
    prowadzenie działalności ubezpieczeniowej bez zezwolenia to przestępstwo
    (art 47 Ustawy o pośrednictwie ubezp., czy jakoś tak). Pytanie więc
    brzmi, czy gdyby Żona przyjęła tę pracę i zawierała polisy zgodnie z
    powyższym opisem, groziłaby jej sankcja karna (wg. ustawy do 2 lat
    pozbawienia wolności), czy też może odpowiada za to pracodawca? A może
    jeszcze inaczej? NIe jestem prawnikiem-bardzo proszę o pomoc

    I pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-11-14 12:39:54
    Temat: Re: Praca w ubezpieczeniach bez zezwolenia
    Od: "Adas" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Giltoniel" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wolności), czy też może odpowiada za to pracodawca? A może jeszcze
    > inaczej? NIe jestem prawnikiem-bardzo proszę o pomoc

    dolacze 2 groszwe, jest taka firma allfinanz
    tam sie "robi ankiety" a tak naprawde to samo co agenci

    Adam